Nu är det ju inte nödvändigtvis relevant att prata om hur många medlemmar en site har. Det som är relevant är hur många samtidiga besökare har siten, hur många saker på siten orsaken orsakar en anslutning till databasen. När man multiplicerar dessa storheter, så får man ett värde som One (och alla andra webbhotell) har ett maxvärde på.
När man når maxvärdet, oavsett webbhotell, så drar man i nödbromsen. Jag har några olika webbhotell att jämföra mellan, inte bara mitt eget, och One har ett betydligt lägre maxvärde än övriga.
Givetvis kan man börja titta på sitt skript, och kolla vad medför att jag får så mycket anslutning. Ska jag ta bort eller skriva om funktionerna för att kunna stanna längre hos One... men oftast är det mer jobb än det är värt, särskilt med skript som phpBB3 (som är ganska bra optimerat... även om det säkert går att justera det till att bli bättre). Men det är ändå bara en tidsfråga innan man gjort jobbet i onödan, särskilt om antalet samtidiga besökare fortsätter att stiga.
Om någon minns phpBB2+ så har vi ett system som var grymt databaskrävande...
Och som så många redan sagt så många gånger förr... One är ett bra webbhotell för den som vill starta billigt och i liten skala. One riktar sig inte till den som har behov av unika lösningar, då får man dra vidare till något annat.
OBS! Lösningen är inte att byta till
mitt webbhotell, utan generellt byta webbhotell. One har tjänat kunden bra så länge One's koncept räckte till.
Jag undanber nu en massa "Men One fungerar bra för mig"... Ja, jag tror på er ang. det. Tråden ovan handlar inte om att One skulle vara dåligt. I detta fall har man en teknisk inställning i sin server som de medvetet satt till ett som passar 99.9% av deras kunder... och One's kundtjänst har svarat flera av mina kunder att "tyvärr så kan vi inte längre leverera det du behöver". Tack för de år du varit kund.
Det finns en anledning till att One är så stora som de är... deras tjänst är bra för de flesta.
/marcus