Vad är det som "drar upp" trafikmängden på en sajt? Jag menar om man har säg 20-30 gig som max (på sitt webbhotell) per månad till sin sajt. Om man streamar video från google, och visar upp på sin sajt, drar det då mkt till skillnad om man laddar upp en video till sajten?
Förstår ni hur jag menar?
trafikmängden på en sajt
Moderator: Moderatorgrupp
Re: trafikmängden på en sajt
Länkade sidor drar inte så mycket och det gäller även om du bäddar in video i exempelvis BBCode, men om du lägger dom på disken så helt naturligt så ökar det mycket.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Okej, blev lite orolig ett tag. Tack för hjälpen.
Är det verkligen så ?Kjell skrev:Länkade sidor drar inte så mycket och det gäller även om du bäddar in video i exempelvis BBCode,
Jag peakar på 50gb gränsen varje månad och måste komma på en lösning för att få ner trafiken lite
det blir så dyrt om jag måste köpa till mer trafik
trodde det var mina inbäddade Youtubeklipp som drog upp trafiken
Har du diverse stora bilder lagrade på servern som bilagor eller liknande? Såna drar en hel del trafik. Eller något AJAX-grejs som hämtar index-sidan var 5'e sekund.
Hotlänkade bilder och videon drar nästan ingen trafik av dig. Det är den som hostar bilden eller videon som står för trafiken.
Hotlänkade bilder och videon drar nästan ingen trafik av dig. Det är den som hostar bilden eller videon som står för trafiken.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Nej ingen Ajax och inga stora bilder, har satt begränsning till 150kb, däremot ligger det ju 285mb med bilderHar du diverse stora bilder lagrade på servern som bilagor eller liknande? Såna drar en hel del trafik. Eller något AJAX-grejs som hämtar index-sidan var 5'e sekund.
Men jag kan tänka mig att det är användarna som trycker "visa nya inlägg" stup i kvarten
Databasen är på 600mb, 210.000 inlägg, 1300 medlemmar och 1.000.000 sidvisningar / månad
så det är ju lite trafik på sidan
Hehehe, jag är uppe i 250GB per månad. Bara mina rena downloads (PDF-dokument) gick på 30GB i januari.
En annan grej som drar väldigt mycket är min installation av Crafty Syntax LiveHelp.
En annan grej som drar väldigt mycket är min installation av Crafty Syntax LiveHelp.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!