Långsamt forum?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem
Svar: 0

Långsamt forum?

Inlägg av jockelw »

Hejsan

Upplever att mitt forum går omotiverat långsamt plus att det allt för ofta slutar med att Sidan svara inte!

Jag använder mig fortfarande av verison 3.0.1 phpbb och har mitt hotell hos one.com. Där har jag inte heller bytt upp mig till php5 utan kör fortfarande på php4.

Jag surfar runt på en hel del forum av blandade "fabrikat" inkluderat många phpbb och alla går med riktigt bra fart utom mitt..

Någon som har en teori? Jag har endast ett litet "senaste inlägg" script installerat i mitt forum.

www.mrpotato.se

Tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Långsamt forum?

Inlägg av tumba25 »

Att sidan känns slö kan ha med den där redirect-sidan du har att göra. Om du menar vid första besöket. En htaccess redirect hade varit bättre om du inte vill att folk ska vänta en stund innan dom kommer till ditt forum.

Att den är slö i övrigt har nog mest med One . com att göra. Jag upplevde den iofs inte som speciellt slö. Om det är speciellt på kvällar den är slö är det hotellets servrar som har svårt med belastningen.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem

Inlägg av jockelw »

Halloj.. Jo den där redirect sidan är inte någe som jag vill ha men jag har inte luskat fram någe bättre lösning än. Men det du säger att man kan göra i HTaccess kanske vore en snabbare och bättre ide.. Du kanske kan förklara vad jag ska skriva in i den filen???

Men som sakt det är ju själva forumet jag tycker är slött men det kanske har med webhotellet att göra då som jag förmodar..

Tack för att du kollade i alla fall.. :)
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Skapa en fil som du kallar htaccess.txt

Kolla sedan här:
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess7.shtml

Ladda upp filen till servern (root) och ombenämn den till .htaccess (ja! PUNKThtaccess).

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
jockelw
Medlem
Medlem

Inlägg av jockelw »

Tackar tackar.. :) Tror det funka nu!
Skriv svar