behöver veta hur

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

palcola
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-01-30 20:26
Svar: 0
Kontakt:

behöver veta hur

Inlägg av palcola »

hello där jag behöver lite hjälp nu .mitt xp e inte äkta men jag har sköpt äkta xp vill ta bort gammala o installera nytt ok problemet e att jag vet inte hur jag kan avinstallera gammala xp, om du kan så help mig lite o berätta bara hur jag ska börja varifrån jag ska börja avinstallera ok tack.....
sweden_sweetheart@hot
heloo jag håller laddar ner saker o filmer sen dom bar förvinner o jag hittar inte igen .finns någon som kan hjälpa mig . vad som e fel el sånt mvh.p.p
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 11:19
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

du kan inte direkt avinstallera ett operativsystem...
det man får göra är att formatera hårddisken (man raderar alla filer) på systemdisken minst (bäst att göra på alla diskar eg. eller framförallt dom man har saker installerade på).. man kan installera över ett gammalt ibland.. men rekomenderat är att formatera hårddisken

sen är det bara att stoppa in skivan och installera
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Inlägg av Marcus »

formatera disken kan du gör ifrån XP's installations-CD... så det är bara att sätta i skivan och starta om datorn...

Om inte datorn frågar du vill boota från CD'n så får du ändra i bios. Men får du frågan så se till att svara ja.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst