phpBB3 känner inte av skrivrättigheter
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
Leif Ohlsson
- Ny medlem

phpBB3 känner inte av skrivrättigheter
cache/: Found, Unwritable
files/: Found, Unwritable
store/: Found, Unwritable
config.php: Found, Unwritable
images/avatars/upload/: Found, Unwritable
I mitt FTP-program (Cyberduck, som ni rekommenderade - tack, det är bra!) så kan jag ändra rättigheterna. Men samtliga är redan angivna som 777 (unix).
Vad gör jag fel?
Re: phpBB3 känner inte av skrivrättigheter
Kanske borde Comhem kunna svara på det.
/marcus
-
Leif Ohlsson
- Ny medlem

"Comhem ger inte support på ftp"
Det må ju vara hänt, men nog kunde dom väl kosta på sig att säga ifall det borde fungera, och att det kanske är fel på ftp-programmet.
Finns det något annat sätt att ändra skrivbehörighet för mappar på en server än genom Cyberduck (som verkar väldigt bra, men man vet ju aldrig)? Och hur gör jag i så fall.
Och en grundläggande fråga: Går det överhuvudtaget att installer phpBB på det utrymme man får för en hemsida, i mitt fall Comhem. Adressen till min uppladdning av phpBB3 ser ut i princip så här: http://web.comhem.se/minsidasnamn/install/index.php
Tack igen för att ni hjälper nybörjare som är villiga att lära sig.
Leif
Ang. Cyberduck, programmet är det inget fel på. Så vida inte Comhem erbjuder SSH eller Telnet så är det bara via din FTP du kan kolla/ändra filer och katalogers rättigheter.
/marcus
http://www.comhem.se/comhem/kundservice ... index.html
De har inte stöd för phpBB.
-
Leif Ohlsson
- Ny medlem

Då vet jag