Hjälp med storlek på logotyp

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
graneborg
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-08 14:59
Svar: 0

Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av graneborg »

Har lyckats lägga in vår logga på vårt nya forum tack vare alla frågor och svar här men hittar inte hur jag ändrar storleken på loggan då den nu är "liten och tjock" :-)

Är inne i Stilar-Bildpaket-Redigera bildpaket

Försöker där ändra bilhöjd eller bildbredd men det ändras inte?
Vad gör jag för fel?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av Peetra »

Har du nån url till ditt ställe? (vill se stilmallen)
graneborg
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-08 14:59
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av graneborg »

Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av Peetra »

Hmms, det var ju ett intressant dilemma, jag misstänkte någon exotisk stil. ;) Kanske något gått fel vid försöket att få dimensionerna rätt. Gör alltså såhär (fastän du kanske gjorde det redan, ibland tror softa bara inte den som bestämmer, om man inte är riktigt bestämd, sidu. 8) )

ACP --> Stilar --> STILKOMPONENTER --> Bildpaket -->

KLicka på länken "Redigera" till höger efter stilnamnet prosilver.

Nu har du antagligen förbockat "Ja" på
Inkludera dimensioner:
Om du väljer ja här så kommer höjd/bredd-parametrar att inkluderas.

Ändra det till Nej, klicka på skicka.

Uppdatera sedan Bildpaketet genom att klicka på "Uppdatera" i samma rad du klickade på redigera för å komma åt bilden. (Det ska inte behövas, men det brukar hjälpa ibland då det strular.)

Om det inte fungerar, så får du lägga det tillbaka till Ja och trixa med parametrarna för bredd och höjd. (Den inställningn syns bara då man har ja vald och gömmer sig då man bockar för nej.)
graneborg
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-08 14:59
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av graneborg »

Har redan provat allt detta men provar en gång till så hoppas vi att det funkar nu!
graneborg
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-08 14:59
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av graneborg »

Nu gick det! Det tog bara ca 15-20 försök :-)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 22:38
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av Peetra »

Bättre sent än aldrig? :) Jag fåt väl lov å citera min parentes angående det där! :mrgreen:
Peetra skrev: (fastän du kanske gjorde det redan, ibland tror softa bara inte den som bestämmer, om man inte är riktigt bestämd, sidu. 8) )
graneborg
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2011-08-08 14:59
Svar: 0

Re: Hjälp med storlek på logotyp

Inlägg av graneborg »

Haha :D
kan du kanske hjälpa mig med två till små problem?
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster