Moderering - Flytta inlägg
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
Tikkapower
- Ny medlem

Moderering - Flytta inlägg
Jag tror att jag har lagt detta inlägget i rätt tråd, jag är helt grön på detta och skulle vilja lära mig hur jag flyttar ett inlägg från en tråd till en annan. Jag har tryckt och letat på alla möjliga ställen för att göra detta men inte lyckats tillfredsställande.
Finns det någon form av manual på det som en moderator kan göra på "sitt" forum?
Tacksam för enkla, pedagogiska svar.
TP
Re: Moderering - Flytta inlägg
Du är i helt rätt forum!
För att moderera ett forum du har rättigheter i, kan du antingen klicka på länken [ Moderationspanel ] som du finner upp till vänster.
Eller scrolla längst ner på sidan och hitta följande meny:

För att flytta ett specifikt inlägg vill du dela tråden.
Efter du har klickat på OK så kommer du vidare där du får välja vilket/vilka inlägg du vill ändra. Välj det inlägg du vill flytta, och välj sedan i menyn längst ner:

Efter du utfört detta så kommer det inlägget läggas i en egen tråd. Gå sedan in i den nya tråden och välj längst ner på sidan:

Nu kan du välja vilken tråd du vill sammanfoga detta inlägget med.
Klicka på Välj för förening, på den tråden du vill skicka inlägget till:

Sen är det klart!
För att göra detta lite snabbare, om du endast vill flytta ett inlägg till en annan tråd så kan du välja Sammanfoga trådar och sedan välja de inlägg du vill flytta och markera till vilken tråd på samma sätt som ovan.
Lycka till!
Hugs
Jag är ny på detta forum och jag blev tipsad av just Tikka ovan. Vi båda är nya moderatorer på ett nytt forum och min fråga är hur jag flyttar en hel tråd från en länk till en helt ny kategori ?
Ska läsa om svaret ovan
Om inte jag hittar svaret där .. så vänligen upplys en "ny moderator" om hur man fixar detta.. liiite långsamt
Idag räcker det inte med att vara bra i forumets ämne.. nu måste man vara datorkunning med.
Vänligen Telge
Nu lyckades jag fatta.. Har flyttat nu i det aktuella forumet
Tja.. Kommer säkert med fler frågor antar jag vad det lider..
Mvh Telge
-
Tikkapower
- Ny medlem

Tack igen.