Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Hur gör man enklast vid följande: Vid rensning av objudna gäster, ca 20 st, ligger en medlem mitt i som skall vara kvar. Kan man på något vis radera de som ligger före respt. efter den som skall vara kvar? Eller kan man välja den som är ok först?
Ja det är rätt Adde. Vi får vi får väldigt många , som jag kallar, objudna gäster varje dag, 20 - 30 st. Med skräpinlägg typ Vigara o liknande. Det vore väldigt bra om du vet man skyddar sig mot dessa. Vi har en gammal version av fourum och jag vågar mig inte på att gradera upp, med tanke på att något kan gå fel. Så jag tar tacksamt emot all hjälp.
Mvh
jaså, en gammal version säger ni? då kan min support inte alltid stämma, med tanke på att jag kör en nyare version av forumet...
gå till administrationspanelen och kolla på menyn till vänster. där ska du finna Inställningar för användarregistrering.
och sedan längst upp, i Kontoaktevering, ska du välja Av administratör. på så sätt kan bara du och andra administratörer bestämma er om en medlem ska få vara medlem i eran forum, eller ej...
alternativt välj av användaren, så ska användaren aktivera sitt nya konto genom e-mail-aktivering. en mycket bra lösning mot botar...
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
Du måste endera MODda ditt forum eller uppgradera för att skydda dig. Som temp. lösning kan du aktivera administratörskonfirmation för nya konton och skapa ett extra profilfält enligt: http://www.supportforumet.se/post31813.html#p31813 Jag vet inte vilken version av phpBB3 du har, men det där var för 3.0.3 eller nåt sånt.
Adde, ditt tips var bra. Har lagt ut att de som vill registrera sig på forumet måste först sända ett mail till mig, så "låser" jag upp under en viss tid.
För första gången, inte ett enda spam under nattten, underbart.
Tack för hjälpen.