Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Hej,
Har konverterat från senaste phpBB 2 till senaste 3x.
Allt gick bra inga fel eller så.
MEN om jag försöker "Jag har glömt mitt lösenord"
Så står det bara att det inte finns någon sådan användare/epost.
MEN det finns det, har provat på flera användare och även skapat en ny användare som jag försökt få ett nytt lösenord till.
Har jag missat något, har indexerat "fulltext_native" så man kan söka efter trådar/inlägg.
Har sökt lite på phpbb.com men inte hittat något.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Mvh
Danne
Har konverterat från senaste phpBB 2 till senaste 3x.
Allt gick bra inga fel eller så.
MEN om jag försöker "Jag har glömt mitt lösenord"
Så står det bara att det inte finns någon sådan användare/epost.
MEN det finns det, har provat på flera användare och även skapat en ny användare som jag försökt få ett nytt lösenord till.
Har jag missat något, har indexerat "fulltext_native" så man kan söka efter trådar/inlägg.
Har sökt lite på phpbb.com men inte hittat något.
Hoppas någon kan hjälpa mig.
Mvh
Danne
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Från vilken version av phpBB2?, det finns ju en inofficiell version också, så ett nummer är bra att ha.
Är det standardstil du använder i phpBB3 (prosilver eller subsilver2)?
Kan du se användarna i medlemslistan och kan du se deras mailadress om du går in i ACP´n ?
En länk kan också hjälpa till då vi kan lättare se saker med egna ögon.
Är det standardstil du använder i phpBB3 (prosilver eller subsilver2)?
Kan du se användarna i medlemslistan och kan du se deras mailadress om du går in i ACP´n ?
En länk kan också hjälpa till då vi kan lättare se saker med egna ögon.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
hej
jag vet inte riktigt vilken version det va men det va en officiel iaf.
jag använder prosilver och subsilver som hänger med.
medlemmarna syns i listan och man kan se deras addresser i acp.
har även provat byta epost för att se om det hjäpte. samma sak dock.
är på jobbet kan titta vilken version jag hade innan när jag kommer hem.
adress: http://forum.mustangclubsweden.org
mvh
danne
jag vet inte riktigt vilken version det va men det va en officiel iaf.
jag använder prosilver och subsilver som hänger med.
medlemmarna syns i listan och man kan se deras addresser i acp.
har även provat byta epost för att se om det hjäpte. samma sak dock.
är på jobbet kan titta vilken version jag hade innan när jag kommer hem.
adress: http://forum.mustangclubsweden.org
mvh
danne
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Du kan ha råkat stänga av e-postfunktionaliteten i phpBB3.
/marcus
/marcus
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Marcus:
fast det skickas ju epost om man bevakar något ämne. Då bör det vara okej antar jag?
// danne
fast det skickas ju epost om man bevakar något ämne. Då bör det vara okej antar jag?
// danne
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Det var en nödvändig chansning, när jag inte såg något om att det fungerade i övrigt...
Valet av "full native" eller ej har bara med inläggen att göra.
/marcus - kommer inte på något rak arm...
Valet av "full native" eller ej har bara med inläggen att göra.
/marcus - kommer inte på något rak arm...
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Jag försöker böja min armMarcus skrev:kommer inte på något rak arm...
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
kjell. Kan fixa admin till dig om du har tid och ork.
Jag har kört fast tyvärr.
Mvh
danne
Jag har kört fast tyvärr.
Mvh
danne
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Har testat lite nu o så.
Kommer fram till detta.
Kör jag mitt forum från mitt loopia abbonemang men ansluter till min mysql db hos binero där jag eg kör forumet också.
Då hittar den eposten och skickar mail.
Kör jag däremot som jag ska med allt hos binero så får jag "hittar inte användaren/eposten".
WTF ?
Kommer fram till detta.
Kör jag mitt forum från mitt loopia abbonemang men ansluter till min mysql db hos binero där jag eg kör forumet också.
Då hittar den eposten och skickar mail.
Kör jag däremot som jag ska med allt hos binero så får jag "hittar inte användaren/eposten".
WTF ?
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Testade nu också att ansluta från forumet(php filerna) hos Binero till mysql databasen hos Loopia.
Det fungerar inte utan det blir "ingen sådan användare / epost".
Kan det blivit nå fel på en php fil? När jag flyttade dessa från loopia som jag använde som test maskin när jag la över till Binero??
För databasen är det ju absolut inget fel på. Den funkar ju både hos binero och loopia om jag använder koden från loopia.
Men inget funkar om jag använder koden från binero.
Annars verkar ju allt fungera!? *slita i håret*
Det fungerar inte utan det blir "ingen sådan användare / epost".
Kan det blivit nå fel på en php fil? När jag flyttade dessa från loopia som jag använde som test maskin när jag la över till Binero??
För databasen är det ju absolut inget fel på. Den funkar ju både hos binero och loopia om jag använder koden från loopia.
Men inget funkar om jag använder koden från binero.
Annars verkar ju allt fungera!? *slita i håret*
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Update:
Det går att begära nytt aktiveringsmail på ej aktiverade användare.
Nu testade jag att registera ännu en medlem. Och dra på trissor denna gick det att beställa nytt lösenord till.
Men det går dock ej till gamla.
Det går att begära nytt aktiveringsmail på ej aktiverade användare.
Nu testade jag att registera ännu en medlem. Och dra på trissor denna gick det att beställa nytt lösenord till.
Men det går dock ej till gamla.
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Låter som om det är något som den har plockad med sig i konverteringen..
Titta i databastabellen "phpbb_users" under "Username" som ska se exakt ut som då användaren registrerade sig och "sername_clean" är med små tecken och inga special tecken.
Sedan kan du titta under "user_email" som ska vara en ren mailadress, och till sist har du "user_pass_convert" som borde vara "0"
Titta i databastabellen "phpbb_users" under "Username" som ska se exakt ut som då användaren registrerade sig och "sername_clean" är med små tecken och inga special tecken.
Sedan kan du titta under "user_email" som ska vara en ren mailadress, och till sist har du "user_pass_convert" som borde vara "0"
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
"username" och "username_clean" är som du säger.
user_mail är som den ska.
user_pass_convert är oftast 1 ser jag. Antar att det beror på att lösenordet inte kunde konverteras till phpBB3.
Kollade på en user som innan flytten från test servern hade en 1a där nu efter att ha loggat in på den nya servern har fått en 0a där.
Hur han lyckats konvertera lösenordet vet jag inte, för han kan ju inte få något nytt lösenords mail. Står heller inget om det i användarloggen om att han bytt lösenord.
Kan phpBB själv fixa detta när användaren loggar in, för det är ingen som sagt till om att det inte går o logga in.
Men om det skulle vara något i databasen då borde det ju inte heller funka när jag använder test forumet(där jag gjorde konverteringen innan jag flyttade över till skarpa servern) och ansluter det mot den mysql databasen jag använder mig utav skarpt.
Fast samtidigt pekar ju mkt på att det är nått i databasen då det helt plötsligt funkade på en ny registrerad användare.
Känns lite drygt nu :/
user_mail är som den ska.
user_pass_convert är oftast 1 ser jag. Antar att det beror på att lösenordet inte kunde konverteras till phpBB3.
Kollade på en user som innan flytten från test servern hade en 1a där nu efter att ha loggat in på den nya servern har fått en 0a där.
Hur han lyckats konvertera lösenordet vet jag inte, för han kan ju inte få något nytt lösenords mail. Står heller inget om det i användarloggen om att han bytt lösenord.
Kan phpBB själv fixa detta när användaren loggar in, för det är ingen som sagt till om att det inte går o logga in.
Men om det skulle vara något i databasen då borde det ju inte heller funka när jag använder test forumet(där jag gjorde konverteringen innan jag flyttade över till skarpa servern) och ansluter det mot den mysql databasen jag använder mig utav skarpt.
Fast samtidigt pekar ju mkt på att det är nått i databasen då det helt plötsligt funkade på en ny registrerad användare.
Känns lite drygt nu :/
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Testa att sätta den till "0" på en användare du kan mixtra med lite. (kolla då att mailen pekar på dig)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Efter konvertering, kan inte beställa nytt lösenord
Det jag hittade nu som skiljer mina gamla användare mot den nya jag registrerade idag som funkar att beställa nytt lösenord är.
Alla användare föruom de nya users som jag reggat idag har inget värde i: user_passchg
Alla användare föruom de nya users som jag reggat idag har inget värde i: user_passchg
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst


