Senaste trådarna...

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
popcorn
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Senaste trådarna...

Inlägg av popcorn »

Jag vill kunna visa de senaste fem trådarna i forumet, hur gör jag?
Nej, jag vill inte visa dem på själva forumsidan, utan på min externa hemsida. Jag publicerar PHPBB3 i en iframe på min befintliga sida. Det är här problemen startar för mig. Är det någon som vet hur man länkar till en specifik tråd i ett PHPBB forum och få detta att fungera med en iframe?????

Jag fattar inte hur man gör. Hur jag än gör så fungerar inte länkningen fullständigt, jag blir inte skickad till den aktuella tråden. Den öppnar startsidan för forumet i iframen. Hur gör man för att få PHPBB3 att svara på länkningen och visa mig tråden jag länkar till.

Så här vill jag att det skall funka (eller så här skall det funka):
Jag länkar i från

Sida1.php - när jag klickar där skall jag skickas till - Sida2.php - denna sida innehåller iframen med forumet. I iframen skall PHPBB visa den aktuella tråden jag länkar till.

Är det någon som kanske har gjort på samma sätt och kan dela med sig av sin kunskap om hur man gör länkningen?
Jag har provat med många "traditionella" länkningar till iframe, ingen funkar. Jag hamnar bara på startsidan i forumet.

Gör detta utan iframe så funkar länkningen till PHPBB3 och den aktuella tråden. Så något strular med iframe....

Tack på förhand
Diazz
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Re: Senaste trådarna...

Inlägg av Diazz »

Du får gärna länka till din sida så man får lite bättre förstående av vad du menar!
Skriv svar