[Hjälp!] Flytta ett phpBB till ett nytt
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
[Hjälp!] Flytta ett phpBB till ett nytt
En god vän har startat ett forum på http://freeforums.org och det saknas massa grejor som imageset osv. osv.
Har nu startar upp ett nytt forum på min server och det är upp and running, men hur dumpar jag ner databasen på det gamla freeforums-forumet?
Känns jäkligt jobbigt att få börja om på nytt med mitt nystartade forum, det måste ju gå att importera över grejorna ifrån det gammla på nått sett?
Tack på förhand!
/ Alex Ljungdahl - En nöjd användare
Re: [Hjälp!] Flytta ett phpBB till ett nytt
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
En fråga till.. Hur får man nya headern att passa perfekt?
Kör med temat Black Perl
En till.. hur disablar man "Birthdays"?
Ett till akut problem.. Har ingen "Ny tråd" knapp, har ställt in rättigheterna på kategorin precis som det andra, men det finns ingen knapp vilket stör mig.
Någon som vet en lösning?
Edit: Löste det
Black Pearl har inte stöd för svenska.
Vad jag skulle behöva ha hjälp med nu är hur man får headern att passa perfekt, läste någonstans att man skulle in i koden och lägga till ett x efter någon tagg eller något i den stilen för att inte repetera.. blaha blaha... Vore jättetacksam om någon hade ett svar på detta. *Ler*
Ska ställa min fråga i den förumsavdelning där den hör hemma, ber om ursäkt för detta. Ville inte skapa massa trådar hej vilt, tänkte att du låter så klipsk så du kan säkert svara på frågan lite snabbt =)
Om någon har samma problem som dig så blir det enklare för den att hitta din fråga och svaret på frågan.
Vi skulle kunna ha en tråd med alla frågor och svar i den... men sökbarheten skulle rasa drastiskt.
Sedan hjälper det inte hur klippsk Kjell är, om ingen kan hitta hans (eller någon annans) klippska svar.
/marcus