Ändra inlägg

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Ändra inlägg

Inlägg av groggy1 »

Har sökt runt här på forumet men hittar inte hur man kan ändra i sitt redan publicerade inlägg.
Har den senaste versionen, alltså 3.0.2, inga moddar och det vanliga temat.

Vet inte om man kan dra två flugor i en smäll men hur som så har jag problem med "besvara" och "ny tråd" knapparna då ja vill ha mitt forum på svenska.

Adress http://pubb.mycyberway.com/forum
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-31 13:52
Svar: 0

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Gustav »

Hej Groggy1!

I vanliga vall brukar det finnas en edit-knapp där du kan varna inlägg o.s.v. Om du inte ser den beror det på att du inte har laddat upp det svenska knapp-paketet eller att det inte är installerat. Det ska laddas upp under root/styles/prosilver/imageset och sedan skapar du en mapp som heter sv och lägger alla bildfiler där. Bilderna finns i en zip-mapp här. Om du redan har gjort det så ska du gå in på ACP>Stilar>Stilkomponenter>Bildpaket. Där kan du installera det. ACP betyder administrationcontrolpanel eller på svenska Administratoionpanel. Tyvärr så har inte Peetra eller Virtualy hunnit översätta (antar jag).. Iaf så finns bara språkpaketet för v. 3.0.1 uppe och därför kan det se konstigt ut.
Är det något mer du undrar så är det bara att skriva i tråden.

Ha de gött!

//Alvedon
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Ändra inlägg

Inlägg av tumba25 »

Du måste också ge användarna (även admins) rätt att editera inlägg. Det gör du i kategoribehörigheterna.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Peetra »

Knapparna och deras funktion är samma sen lång tid tillbaka, de kommer inte att ändras iom nästa nya översättningsversion.

Behörigheterna på PubbeN är det antagligen inge fel på då länkarna syns även för oinloggade.

Peetra.
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: Ändra inlägg

Inlägg av groggy1 »

Jag tror jag har listat ut varför mina knappar inte visas som dom ska och det kan ha att göra med cfg filerna eller har jag fel?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Peetra »

Nää, inget i de filerna.

Alvedons inlägg om att installera svenska bildpaketet är korrekt. Om det ännu inte syns några ändringsknappar så ska du som Tumba säger kolla opp behörigheterna.

Peetra.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Kjell »

Kastar mig in i det här som en ettrig fluga :lol:
Kolla detta:
När ni uppdaterat imageset, template eller theme filer och får problem efter det, starta alltid med att tömma forumcachen (<forumrot>/cache) och browserchen.

Ni kan tömma och uppdatera forumcachen i ACP- STILAR <välj stil>
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: Ändra inlägg

Inlägg av groggy1 »

Jag har kollat upp rättigheterna och jag ska få ändra mina egna inlägg men när jag klickade på "Uppdatera" under "ACP>Stilar>Stilkomponenter>Bildpaket" men då blev allt totalt konstigt så jag bestämde mig för att installera om men inte heller då kan jag ändra mina inlägg trots att jag är admin och inte ändrat något.

Därför trodde jag det hade något med cfg filerna att göra.
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: Ändra inlägg

Inlägg av groggy1 »

Nu blev de visst dubbelpost :oops:.
Men men jag tänkte visa er hur det ser ut när jag uppdaterat bildpaketen.
Bild
Ni för högerklicka och visa hela bilden. Det är det svarta där alla små ikoner ska finnas men dom finns inte där.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Peetra »

Vad har du i http://pubb.mycyberway.com/forum/styles ... ageset/sv/ :?: Där ska finnas tio knappar, en tom index-fil å cfg filen. I den engelska mappen ser det ju ut att finnas det som ska finnas. :)

Har du förresten installerat forumet genom att klicka på knappar i mycyberway.coms kontrollpanel?

Å cachen, töm cachen, som Kjell säger!

Petra.
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: Ändra inlägg

Inlägg av groggy1 »

Nej jag har laddat upp phpbb 3 efter att ha laddat ner det från phpbb.com då mycyberway inte erbjuder phpbb 3 samt att man får den senaste versionen av just phpbb från phpbb.com.

Se bilden för vilka filer som finns i mappen du frågade om peetra. Och jag har 10 bildfiler en tom index fil men ingen cfg fil. Har samma uppsättning i engelska mappen. Men utan "db" filen som finns i den svenska som du ser på bilden, utöver de 11 jag tidigare skrev om.
Vad jag har i http://pubb.mycyberway.com/forum/styles/prosilver/imageset/sv/
Vad jag har i http://pubb.mycyberway.com/forum/styles/prosilver/imageset/sv/
svimageset.jpg (85.01 KiB) Visad 8383 gånger
Webbhotellet godkänner inte cfg filer heller.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: Ändra inlägg

Inlägg av tumba25 »

"Webbhotellet godkänner inte cfg-filer?" Hur då godkänner inte? Tillåter dom inte uppladdning av sådana?

Du behöver nog en cfg fil i den katalogen. Förutsatt att knapparna är lika stora kan du kopiera den engelska. thumbs.db kan du radera. Det är en windowsfil och skapades antagligen på din dator när du tittade i katalogen.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: Ändra inlägg

Inlägg av groggy1 »

Nej de godkänner inte uppladdning av cfg filer vilket gör att de rensas bort i filezilla och blir betecknade som "Misslyckade överföringar".
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Peetra »

Stackarn... Du hade alltså rätt med cfg-filen, inte hade man ju kunnat ana att du inte får föra opp såna.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Ändra inlägg

Inlägg av Kjell »

Från ett PM:
Hej igen, har inte varit med om det här förut, du har inga grafiska bilder på varken eng. eller svenska. Jag är lite mållös just nu :?: klistrar in det här i tråden för å se om någon annan har varit med om det här...

-----
Bilderna ligger rätt och språkfilerna likaså.
Men cfg filerna får inte laddas upp :?: :evil: :evil:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster