Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
installerade phpbb3
allt frid å fröjd, men nu efter efter tag ser jag att ingen kan skriva något inlägg i forumet!!
bra gjort eller hur det ända jag har gjort är att installera en template å donat till den
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Så det är knapparna för svenska som fattas till stilen/stilarna. Du kan kopiera in de engelska knapparna till katalogen <forumroot> styles/namnet_på_stilen/imageset/sv så får du synliga engelskspråkiga knappar för de som har svenska som forumspråk.
Off-Topic: Du kan nog ändra på rättigheterna för vanliga registrerade medlemmar så att vi inte kan kan posta anslag och globala notiser.
Så det är knapparna för svenska som fattas till stilen/stilarna. Du kan kopiera in de engelska knapparna till katalogen <forumroot> styles/namnet_på_stilen/imageset/sv så får du synliga engelskspråkiga knappar för de som har svenska som forumspråk.
är inne i imageset eller Bildpaket som det heter här på svenska... men jag ser alla bilder där.. hur får jag dem ut på forumet, det står att dem är vald.. nwe topic osv.. kan jag ändra allt till engelska knapparna som tydligen ska fungera
Off-Topic: Du kan nog ändra på rättigheterna för vanliga registrerade medlemmar så att vi inte kan kan posta anslag och globala notiser.
Finns inga officiella för subsilver2 än, men copy112 gjorde suveräna svenska knappar som du kan hämta via hans inlägg Subsilver2 knappar här på forumet.
Peetra skrev:Finns inga officiella för subsilver2 än, men copy112 gjorde suveräna svenska knappar som du kan hämta via hans inlägg Subsilver2 knappar här på forumet.