Editera i inlägg

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Tippler
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Editera i inlägg

Inlägg av Tippler »

Har precis installerat phpBB3 (converterat från phpBB2), saknar eller rättare sagt hittar jag inte en funktion och det är att kunna editera i ett inlägg, vart hur gör man det? I forum 2 vart det inga problem, där fans ju en knap för detta i inlägget, men jag hittar inget i phpBB3, hur gör jag?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Editera i inlägg

Inlägg av Kjell »

Har du intsllerat svenska knappar i forumet?
<forumro>/styles/prosilver/imageset/sv

Om du inte det så hittar du det på samma ställe som språkfilen på phpBB.com
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Tippler
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Tippler »

Vad går jag in under för ställe där språkfilen finns? Tittar jag under fliken SYSTEM så har jag endast "Spindlar/Robotor", "Massutskick", "Språkpaket", "PHP-Information" och "Hantera rapport/avslagsanledningar" i vänsterspalten.

Väljer jag fliken STILAR så har finns det lite olika val på vänstersidan:

STILHANTERING
Stilar Där har jag installerade stilar = prosilver*, samt valen Detaljer, Inaktivera, Exportera, Ta bort och Förhandsgranska, Dom ej installerade är subsilver2 och där har jag valet Installera.

STILKOMPONENTER
Mallar
Teman
Bildpaket

Vart skall jag ta vägen? Lyckas inte riktigt lösa mitt problem. att tillägga är att jag har lagt in language svenska också.
Användarens profilbild
Naturen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Naturen »

gå in i /styles/Din style/imageset och där gör följande...
Skapa en ny mapp "sv" och klistra allt som finns i mappen "en" :idea: :roll:
Skriv svar