Mass mail
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Mass mail
meddelandet innehåller spam, stötande eller på annat sätt grova kommentarer som
du finner kränkande, kontakta webmastern på följande adress:
...........................
Inkludera hela detta meddelande (särkilt sidhuvudet).
Meddelandet följer här nedan:
Jag vill inte ha med denna texten när jag skickar Mass mail jag undrar hur man kan ta bort den?
fråga
Men jag vet inte var man gör denna ändringen. Är det i rss?
Jag vet inte hur man kan ändra i rss?
Var kan jag hitta <forumrot>/language/lang_swedish/email/
och ta bort texten eller ändra på den.
Kan du länka den platsen, så kan jag logga in själv och ändra. Måste man först Gå till Administrationspanelen?
En annan fråga: när jag skickar mail står det (okänt) på namnet på avsändaren av mailet. Hur kan jag ersätta det genom namn eller mitt eget mail?
Antar att du laddat ner ditt forum från http://www.phpbb.com, och sedan laddat upp det någonstans (eller har det på en server i hemmet). Sedan installerat.
Hur som helst, då har du <forumrot> det är den katalog där du lagt dina filer samt tillhörande kataloger.
language är en av dessa kataloger, som innehåller en katalog per språk du valt att lägga till. T.ex. svenska ligger i katalogen lang_swedish.
I lang_swedish ligger alla språkfiler som styr att det står på svenska, men det ligger också en katalog som heter email.
I den katalogen ligger filer som styr hur varje meddelande som skickas via forumet via e-post ska innehålla.
Det finns flera olika filer där, den filen gäller massmail heter:
admin_send_email.tpl
Öppna den filen en texteditor, så ser du snart vad du kan ändra på.
Det är en vanligt textfil, vissa saker i den ska du inte ändra på. T.ex. charset i början... samt {MESSAGE} i slutet.
{....} är kod som ersätts med av dig via forumet/ACP:n angivet innehåll.
/marcus
Jag har provat att ladda ner det som du sa och för det krävs att jag öppnar ett nytt forum.
Jag undrar om det är möjligt att ändra på dessa inställningar om man har fått ett forum från http://www.egetforum.se
2. Du skrev inte att du använde egetforum.se, hade du gjort det hade vi sparat en massa tid... för då hade jag kunnat svara direkt att du inte kan ändra på det.
/marcus
- egetforum.se
- Gammal medlem