Kan man göra nytt forum och....

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Veronica
Medlem
Medlem
Svar: 0

Kan man göra nytt forum och....

Inlägg av Veronica »

...flytta in allt det gamla i det? Jag menar om man gör en total backup på det existerande forumet kan man då lägga in den backupen i ett nytt forum eller måste man börja om med hela forumet ifrån noll?
Har ett forum för dig som vill ha peppning när du behöver gå ner i vikt. Är nybörjare och helt lost i forumsbyggarvärlden...Need your help
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

japp, är det samma version och lika mycket moddade filer så går det jätte bra :)

annars så blir det lite fel...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Veronica
Medlem
Medlem

Inlägg av Veronica »

Vad bra, men vart lägger man in backupfilen isf?
Har ett forum för dig som vill ha peppning när du behöver gå ner i vikt. Är nybörjare och helt lost i forumsbyggarvärlden...Need your help
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

någonstans på datorn där det passar :)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Veronica
Medlem
Medlem

Inlägg av Veronica »

Ja det fattar jag men var lägger jag filen när jag ska föra in den i nya forumet?
oan
Medlem
Medlem

Inlägg av oan »

Veronica skrev:Ja det fattar jag men var lägger jag filen när jag ska föra in den i nya forumet?
Om jag fattat det rätt så har du gjort en backup av forumet via administrationspanelen. Den sparar du på din dator och laddar sedan upp den via "Generell Admin/ Återställ databas" På det nya forumet.
Användarens profilbild
Veronica
Medlem
Medlem

Inlägg av Veronica »

Ok tack
Skriv svar