Någon som gett sig på hela Integramod?

Frågor kring översättning av phpBB 2.0.x och dess MODdar.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

ErikG
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2004-03-06 16:47
Svar: 0

Någon som gett sig på hela Integramod?

Inlägg av ErikG »

INTEGRAMOD... Och lite andra frågor och funderingar, halvlångt...

Tänkte använda den då jag ändå vill ha de flesta av MODdarna som är inkluderade.
Visst är det mycket! Någon som vill vara med och del påt?

Samtidigt tycker jag att lang filerna gör det ganska lätthanterligt. De språkliga definitionerna är värst. Har ni här gjort någon halvofficiell lista på hur man "bör" översätta vanligt förekommande dator/databas relaterade ord?

Har någon kört det hela? Hur många MySQL databaser behöver den totalt?
Skall kolla det sistnämda hos moddaren själv också...

Dessutom är jag ingen riktig php kodare utn en typisk klipp å klistra kille :-) Men hittils har jag installerat och översatt fyra olika moddar och det har gått ganska bra även om det är långt från komplett ännu.

Just nu faller allt på att jag kör test installationerna på Spray (suck) i väntan på val av och aktivering av lämpligt webbhotell.
Väljer mellan Cliche.se, B-one och Surftown, mo billigt men bra är parollen, ideella föreningar ni vet... Åsikter om de olika alternativen, särskilt cliche då jag inte hittat mycket om dem ännu?

Ha det gott...
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Vi skriver på en standardordlista för översättningar av phpBB-relaterade ord. Du kan posta dina ord här så kan vi ge dig feedback om du vill.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst