Har idag version 2.0.10 , måste man uppgradera i steg upp till 2.0.18? kan jag isåfall börja med 2.0.15?
Har hittat några ställen som länkar till ver 2.0.11 tex men de flesta leder till den nyaste versionen, och som jag förstog det så måste jag uppgradera alla stegen! var finns de äldre versionerna sammlade?
Det är altså rätt uppfattat att jag ändrar allt det där som står på sidorna i kodändringar(puh) och EFTER det laddar upp och kör install.php ifrån en installkatalog, när det är klart så tar jag bort installkatalogen tillsammans med alla filer som jag har laddat upp där?
Med tanke på de manuella kodändringarna så antar jag att man får ta steg för steg!
Jag har mig veterligen inga moddar installerade, men jag har hittat en del som jag vill ha in sen men det tar jag ju sist så...
då är det till opentools jag ska gå och sedan ladda ner Change files only? även här i steg? det finns inte filer för version 2.0.10 till 2.0.11, ska jag göra den manuellt då?
Hm, om du ska uppdatera med "changed files" så bör du gå till phpbb.com och titta i deras announcement-forum, där har de tror jag även de gamla filerna!
Information
Database type :: mysql
Previous version :: 2.0.10
Updated version :: 2.0.11
Updating database schema
Progress :: No updates required
Updating data
Progress :: No updates where required
Updating version and optimizing tables
Progress :: . . Done
Result :: No errors
Update completed
You should now visit the General Configuration settings page in the Administration Panel and check the General Configuration of the board. If you updated from versions prior to RC-3 you must update some entries. If you do not do this emails sent from the board will contain incorrect information. Don't forget to delete this file!
Den nya versionen syns i forumet nu, testat att föra en ny anv med, funka bra!
Ska bara göra en ny backup *har blivit paranoid* och sedan gå på nästa steg!