Får inte rätt på encoding
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Får inte rätt på encoding
Hejsan
Jag har tankat ner senaste phpbb och sen lagt på svenska översättningen. Allting ser rätt ut i filerna med iso-8859-1 som default. Men jag får ändå inte rätt på de svenska tecknen. Den envisas att sätta sig på UTF-8 trots att jag valt svenska och satt iso-8859-1 i filerna.
Vad gör jag för fel?
Jag har tankat ner senaste phpbb och sen lagt på svenska översättningen. Allting ser rätt ut i filerna med iso-8859-1 som default. Men jag får ändå inte rätt på de svenska tecknen. Den envisas att sätta sig på UTF-8 trots att jag valt svenska och satt iso-8859-1 i filerna.
Vad gör jag för fel?
Jag har aldrig ändrat detta och det har alltid funkat:
Kod: Markera allt
$lang['ENCODING'] = 'iso-8859-1';Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Sablar, får fortfarande inte rätt på det.
Den envisas med att sätta UTF-8 som encoding i IE.
Om jag ändra till Western European (ISO) eller Western European (Windows) i Internet Explorer så funkar det men när jag refreshar så är jag tillbaka till UTF-8. Var får den inställningen ifrån? Jag har ändrat i overall_header.pl och satt den till iso-8859-1 men det hjälper inte.
Den envisas med att sätta UTF-8 som encoding i IE.
Om jag ändra till Western European (ISO) eller Western European (Windows) i Internet Explorer så funkar det men när jag refreshar så är jag tillbaka till UTF-8. Var får den inställningen ifrån? Jag har ändrat i overall_header.pl och satt den till iso-8859-1 men det hjälper inte.
Det konstiga är att min hemsida http://www.dpfoto.com visas korrekt med svenska tecken i UTF-8 och coppermine fotogalleriet på http://www.dpfoto.com/gallery likaså.
Men PHPBB vill inte visa svenska tecken med UTF-8
Men PHPBB vill inte visa svenska tecken med UTF-8
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster


