Är det nån som installerat och kör phpbb hos webhotellet b-one?
Jag har precis fört över ett forum som legat på ett annat hotell tidigare och upplever nu lite problem med mail-funktionen i php hos b-one. Den går in i Safe Mode ibland när det ska skickas ett epost men ibland inte, det verkar som det är nån spärr på antal epost som kan skickas per minut eller nått. '
efter att jag bytt avsändare av eposten till en som tillhör samma domän som kontot hos b-one så funkar eposten faktiskt. det fanns tydligen någon spärr på att mail-funktionen i php bara fick skicka 1mail per 5minuter om avsändaren inte tillhörde samma domän hos b-one.
men fortfarande funkar inte mass email funktionen i admin delen men det antar jag är en säkerhets begränsning från b-ones sida. ändå har jag inte många medlammar eftersom forumet är precis nyöppnat så det är bara ca 20st. men jag får väll hålla mig borta från att skicka mass-emails
aleckan skrev:efter att jag bytt avsändare av eposten till en som tillhör samma domän som kontot hos b-one så funkar eposten faktiskt. det fanns tydligen någon spärr på att mail-funktionen i php bara fick skicka 1mail per 5minuter om avsändaren inte tillhörde samma domän hos b-one.
Det där låter intressant! Skall testa, för vi har en annan mailadress inställd.
Räcker det att delen efter @ tillhör domänen tror du? Vi kör catch-all för resterande adresser och adressen vi hade som avsändare föll in i catch-all.