Hjälp med uppdatering av forum phpBB 2.0.22
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hjälp med uppdatering av forum phpBB 2.0.22
Vi skulle behöva uppdatera vårt forum som tillhör den ideela föreningen SupraClubSweden. (http://forum.supraclubsweden.se/)
Jag undrar om någon här kan hjälpa oss att uppdatera till senaste 3.xx plus att vi har en del önskemål angående medlemsregistrering.
På forumet har vi idag så att endast admins kan registrera konton genom att det alltid är * som disalowed usernames. Och den som har hand om forumet (jag bl.a.) låser upp det och skapar kontot. Sedan lägger jag till * i disalowed usernames igen.
Eftersom vi är en ideel förening har vi begränsat med pengar.
Om någon här kan tänka sig hjälpa till eller om ni kan peka mig vart jag ska vända mig så skriv gäran här i tråden.
Tack på förhand.
Re: Hjälp med uppdatering av forum phpBB 2.0.22
Ladda hem det aktuella forumet (3.0.11) samt språkpaketen från phpbb.com.
Ladda upp allt till en ny mapp på servern.
Kör dindomän.se/nymapp/install/index.php och följ anvisningarna.
Om uppdateringen inte skulle funka på direkten så kan ni fortsätt aatt använda det gamla forumet tills problemet är löst.
Ingen support via PM!
Not Found
The requested URL /phpBB3/install was not found on this server.
Apache/2.2.3 (CentOS)
Tips? Jag är helt ny på detta så fjärrhjälp eller liknande hade varit kanon
Då får du anlita ngn som konverterar "offline" och sedan laddar upp den konverterade databasen.
Ingen support via PM!