Min logga har försvunnit!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ubg7325
Medlem
Medlem
Svar: 0

Min logga har försvunnit!

Inlägg av ubg7325 »

Hej!

Jag har stött på ett underligt problem i skapandet av mitt forum. Igår kväll bytta jag logga på mitt forum. Detta gjorde jag genom att spara den nya loggan med namnet site_logo.gif. Sedan använde jag FilleZilla för att ersätta den gamla loggan med den nya. Detta fungerade alldeles utmärkt och efter att ha uppdaterat bildpaketet i admin, så kunde jag se den nya loggan på sin rätta plats. Idag när jag loggar in så är det den gamla loggan som syns i bannern. När jag går in och tittar i FilleZilla så ligger enbart den gamla loggan sparad där som site_logo.gif. Enligt mig verkar det som om forumet har återställts på något sätt. Men jag fattar inte varför eller hur. Jag tänker prova att göra om exakt samma sak igen för att få upp loggan och har jag tur så fungerar det den här gången. Men jag känner mig lite osäker eftersom jag inte vill att loggan ska återställas helt plötsligt när forumet väl används. Någon som vet vad som kan ha hänt? Eller vad jag ska tänka på för att det inte ska hända igen?

Tack på förhand :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Min logga har försvunnit!

Inlägg av Peetra »

Om du kollar filen med ftp och den har det gamla datumet, så kan det vara ditt webbhotell, som återställt från backup. Men om den har det nya datumet, så kan det vara din webbläsares cache, som har sparat det gamla utseendet på bilden, så att det lokalt ser ut som om den gamla bilden är kvar. Det fixar du enkelt genom att tömma bort dina temporära filer(cache) ur webbläsaren. :)
ubg7325
Medlem
Medlem

Inlägg av ubg7325 »

Det är det gamla datumet. Så antar att webbhotellet har återställt. Kan jag förhindra det på nått sätt?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Näe, det kan du nog inte. Det är inget som webbhotell brukar göra sådär ofta precis, så det händer förhoppningsvis inte igen. :)
Skriv svar