Hej!
Jag har använt denna underbara länk: http://www.phpbb.com/kb/article/add-a-n ... -to-phpbb/ för att kunna skapa nya sidor till min hemsida. Det har fungerat väldigt bra och jag har fått till utseendet precis som jag vill. Problemet är att jag egentligen helst inte skulle vilja att de var undersidor till forumet utan istället låg på samma nivå. Tex om sökvägen till min hemsida ska vara http://www.autism.se så vill jag att forumet ska ligga på http://www.autism.se/forum och sedan ska tex fakta ligga på http://www.autism.se/fakta. Förstår ni hur jag menar? När jag provat att lägga in sidan jag gjort själv så att den ligger på samma nivå så försvinner ju layouten. Har ni något bra tips på hur jag kan lösa problemet?
Tack på förhand.
Nya sidor
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Nya sidor
Hej ugb!
Ändra:
Till:
- Sinom
Ändra:
Kod: Markera allt
PHPBB_ROOT_PATH : './';Kod: Markera allt
PHPBB_ROOT_PATH : './forum/';Re: Nya sidor
Du menar att jag ska ändra i min php fil, här:
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './forum/';
Tyvärr funkar inte det. Det står bara en massa felmeddelanden.
arning: include() [function.include]: Unable to access ./forum/common.php in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Warning: include(./forum/common.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Warning: include() [function.include]: Unable to access ./forum/common.php in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Warning: include(./forum/common.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Warning: include() [function.include]: Failed opening './forum/common.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 8
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './forum/';
Tyvärr funkar inte det. Det står bara en massa felmeddelanden.
arning: include() [function.include]: Unable to access ./forum/common.php in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Warning: include() [function.include]: Unable to access ./forum/common.php in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Warning: include() [function.include]: Failed opening './forum/common.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php5/') in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 5
Fatal error: Call to a member function session_begin() on a non-object in /mounted-storage/home119a/sub004/sc67219-NSGL/www/autism/hem/index.php on line 8
Jag vet vad felet är. Du menade att filen skulle ligga i mappen autism, tsm me mappen forum, men jag skulle helst vilja ha en mapp som heter hem som finns i mappen autism. Hur ändrar jag då?
Om du skapar en mapp som heter fakta i din forum-mapp så behöver du bara gå ett steg bakåt för att definera rooten.
- Sinom
Kod: Markera allt
PHPBB_ROOT_PATH : '../'Re: Nya sidor
ja men då kmr väl sökvägen bli så här:
www.kodkrabban.com/autism/forum/fakta
jag vill ha de så här:
www.kodkrabban.com/autism/fakta
www.kodkrabban.com/autism/forum
www.kodkrabban.com/autism/forum/fakta
jag vill ha de så här:
www.kodkrabban.com/autism/fakta
www.kodkrabban.com/autism/forum