översättningen för phpBB 3.0.10 kan hämtas på phpBB.com
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp
översättningen för phpBB 3.0.10 kan hämtas på phpBB.com
[EDIT] Github fortsätter nu framåt med nästa version av svenska översättningen.
Vi kan anse oss ha en proper en för 3.0.10 validerad av phpbb.com. Hämta den på http://www.phpbb.com/customise/db/translation/svenska/
mvh Peetra.
Anledning: Gör detta till notis, eftersom valideringen tar tid...
Re: översättningen för phpBB 3.0.10 kan hämtas på github
/marcus
- Sinom
Hur som haver, eftersom det ovan inte finns någon länk till det som Sinom pratar om så lägger jag den här.
https://github.com/phpBBSverige/phpBB3/commits/
/marcus
Den där "för långa raden" blev ju utmärkt mycket kortare.
Strängarna för INST_ERR_DB_INVALID_PREFIX och TABLE_PREFIX_EXPLAIN har fått en förklaring, men den är tyvärr felaktig.
INST_ERR_DB_INVALID_PREFIX skrev:Prefixet du angav är felaktigt. Det bör börja med ett alfanumeriskt tecken (a-z) och får inte ha andra tecken i sig än bokstäver, nummer och understreck.
Till att börja med så är ju inte "alfanumeriskt tecken (a-z)" sant, men jag känner det som att här borde vi bättre på lite och inte följa förlagan så noga.TABLE_PREFIX_EXPLAIN skrev:Prefixet bör börja med ett alfanumeriskt tecken (a-z) och får inte ha andra tecken i sig än bokstäver, nummer och understreck.
Vad sägs om:
INST_ERR_DB_INVALID_PREFIX skrev:Prefixet du angav är felaktigt. Det får bara innehåll alfanumeriskt tecken (a-z + A-Z + 0-9) och understreck (_).
Eftersom "Det bör börja med ett alfanumeriskt tecken (a-z)" inte är ett krav, så tycker jag det är viktigare att trycka på det som är krav... dvs. a-zA-Z0-9.TABLE_PREFIX_EXPLAIN skrev:Prefixet får bara innehåll alfanumeriskt tecken (a-z + A-Z + 0-9) och understreck (_).
Men vill man rekommendera något, så kan man ju lägga till som komplement på TABLE_PREFIX_EXPLAIN. T.ex.:
Tycker inte det ska stå med på felmeddelandet, då det blir vilseledande eftersom som det i sig inte är ett fel att det ev. börjar på understreck.TABLE_PREFIX_EXPLAIN skrev:Prefixet får bara innehåll alfanumeriskt tecken (a-z + A-Z + 0-9) och understreck (_). Det bör inte börja med ett understreck.
/marcus
Oja, något AutoMOD-format tror jag inte att jag får utspottat, men en gammak hederlig diff lär jag ska klara av.Marcus skrev:Jag har inte testat den ännu, men samtidigt undrar jag... kan man ta fram en "Vad är ändrat och vilka strängar är nya i phpBB 3.0.10"?/marcus
Marcus, ditt förslag för INST_ERR_DB_INVALID_PREFIX är bra. Tummen upp.Har skickat ändringsförslaget på via github nu.
Re: översättningen för phpBB 3.0.10 kan hämtas på phpBB.com
Med vänlig hälsning,

Jag vill passa på att tacka alla er, som orkar rapportera fel och föreslå förbättringar. Tillsammans har vi skapat en av världens bästa phpBB-översättningar och våra tankar om hur det bör vara skrivet har ofta kommit in först i ett senare skede i orginalspråket.
mvh Peetra.