Hur vet man om det är spam?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Hur vet man om det är spam?

Inlägg av Morgan84 »

Hejsan.
Jag har aldrig haft problem med spam på mitt forum (tror jag) =)
Så nu undrar jag hur vet man om det är spam som registreras på sidan? Kollar ofta användarnas e-post adress som är allt från gmail, Telia, hotmail etc.(Antar att detta inte är spam)
Vore ju katastrof om man raderar allt ammat än spam på sidan.

Mvh
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Hur vet man om det är spam?

Inlägg av Sinom »

Hej Morgan84!

Det torde vara spam om användaren börjar skriva inlägg som inte har något med ämnet att göra, länkar till olika sidor eller skapar konstiga trådar. :wink:

Det är upp till dej. Om du inte har någon som gör denna typen av inlägg så har du inga problem med spam.

- Sinom
Bild
Jensa71
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Jensa71 »

Man får kolla på användarnamnet - ser det "konstigt" ut? En användare som heter asdasdas, 23XlTe och liknande är ofta spammare. "Märkliga" emailadresser är ofta också ett tecken på spam, framförallt om de pekar på mail i ryssland, ukraina, USA och sådant. En blog utomlands är också ett tecken på en spammare. Du kan också söka på IP via "stop forum spam"-siten.
Morgan84
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Morgan84 »

Jag tackar så himla mycket för detta.
Känns ju skönt att dem medel man har mot spam fungerar;)

Med vänlig hälsning, Morgan
Skriv svar