Ska ta över ett forum phpBB 2.0.22 bör jag konvertera?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Linus
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Ska ta över ett forum phpBB 2.0.22 bör jag konvertera?

Inlägg av Linus »

Ska ta över ett förhållande litet och privat forum där det körs: phpBB 2.0.22. Språk: Engelska. Har ett par frågor. Är helt ny på detta med phpBB och websidor.

1. Bör jag konvertera till 3.0 eller nyare?

2. På forumet har vi idag så att endast admins kan registrera konton genom att det alltid är * som disalowed usernames. Och den som har hand om forumet (jag) låser upp det och skapar kontot. Sedan lägger jag till * i disalowed usernames igen. Men nu när jag går in på rullgardinen "remove disalowed usernames" så finns där ingenting? Varför?

Finns det någon bättre lösning där enbart administratörer att skapar konton?

3. Går det att göra så att när man klickar på "register" så kommer man till en vald öppen post med information?

Tacksam för svar.

Mvh Linus
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: Ska ta över ett forum phpBB 2.0.22 bör jag konvertera?

Inlägg av Peetra »

Välkommen till phpBB-se, Linus! :)
Linus skrev:1. Bör jag konvertera till 3.0 eller nyare?
Till 3.0.9, eller ifall du inte hinner med det, så till 3.0.10
Linus skrev:Finns det någon bättre lösning där enbart administratörer att skapar konton?
I phpBB3 stänger man helt enkelt av registreringen och implementerar Add User in ACP-MODden. Den MODden är en av de allra mest nybörjarvänliga att lägga in på sitt phpBB3-forum, så det passar ju dig väldigt bra då, tror jag minsann. Vinner du MODdar-osäkerheten utan att ha den! :)
Linus skrev:3. Går det att göra så att när man klickar på "register" så kommer man till en vald öppen post med information?
Ja, speciellt enkelt blir det, om du implementerat Add User in ACP-MODden. De flesta av läsarna här kan ge dig en copy/paste-rad för det.

mch Peetra.
Skriv svar