Uppdatering 3.04 till 3.08 strular
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
claudiomarino
- Gammal medlem

Uppdatering 3.04 till 3.08 strular
Installationsfilen har jag laddat ner, packat upp och laddat upp till FTP på nytt men med samma resultat.
- Bilagor
-
- Felmeddelandet
- Skärmavbild 2011-01-03 kl. 09.44.22.png (80.7 KiB) Visad 4260 gånger
Re: Uppdatering 3.04 till 3.08 strular
Har du några MODS installerade på ditt forum? (Kunde inte se något uppenbart, men frågar ändå)
Om du inte har det, så kan du ladda ner hela det nya paketet med 3.0.8.
- Ladda upp alla nya filer från det nya paketet, utom config.php och mappen "/images" samt mappen "/files"
- Gå till http://15mm.se/forum/install/database_update.php
- Låt det göra sitt, och ta sedan bort install-mappen i din forumroot.
- När detta är gjrot så har du uppdaterat till ett helt nytt 3.0.8, men har fortfarande samtliga användare och posts kvar på forumet.
Din moddade stil prosilver-se kommer inte ändras av detta.
Kontrollera också så att "/install/update/new/includes/.htaccess" blev uppladdad.
(För referens, då det kan vara ett FTP-relaterat problem)
Lycka till!
Hugs
-
claudiomarino
- Gammal medlem

• Bara för att dubbelkolla, det finns inte några risker att tidigare inlägg stryker med vid den typen av installation?
• Hur kan jag se att "/install/update/new/includes/.htaccess" blev uppladdad? Finns den inte där i den gamla versionen?
-
claudiomarino
- Gammal medlem

Läste i en annan tråd här på forumet med någon som haft problem med FTP via Mac, jag erinrade mig att jag upplevt något liknande tidigare och gjorde om proceduren på en PC och då fanns alla filer med.
Vi kör nu 3.08
Denna databasen ligger inte på samma ställe som din forumroot, alltså där alla filer ligger.
Så du löper ingen risk att förstöra din databas när du ändrar i filerna.
Skönt att det löste sej!
FTP-uppladdning är det bästa sättet, men det finns också en risk att vissa filer inte kommer med av olika anledningar.
(Lätt att åtgärda självfallet)
Hugs