Kan jag ladda upp bsp filer till hemsida för att få fast DL på servern? Och isf hur?
BSP
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: BSP
1. Rubriken BSP... fattar inget. Skriv en rubrik som beskriver vad du vill ha hjälp med, så att man bekriper.
2. Texten var mer än tre bokstäver... men vad hjälper det? "fast DL"???? Dessutom framgår det inte vad bsp är i texten heller...
/marcus
Anledning: Citera inte i onödan om det du hänvisar till står i inlägget direkt ovanför eller om du inte hänvisar till en detalj (t.ex. om du inte svarar på hela föregående inlägg).
Vad jag förstår så driver du en egen dedikerad Counter-Strike: Source-server, och är ute efter att dina spelare ska ladda ner next map-banan (.bsp) från ditt forum?
Antagligen för att minska belastningen från din dedikerade server? Hur du gör för att länka detta vet du nog.
Isf skulle jag installerat en Attachment-mod, men vanliga funkar också.
Lägga till .bsp-extension, samt göra en egen grupp då förståss som heter just: Counter-Strike: Source maps. Eller dylikt.
Det kan också vara så att jag inte förstått alls
Men för att göra detta så:
ACP > Posting:
- Manage extension groups - Lägg till egen grupp
Manage extensions - Lägg till bsp till den nya gruppen (utan . före filnamnet)
Bara för att informera dig.Zynthos skrev: Jag trodde förstås att det fanns någon moderator som var kunnig med CSS och sådant därför skrev jag snabbt ihop en liten fråga som jag ville få svar på.
Har du kvar forumet på gratistjänsten, så ska du fortfarande i första hand kontakta deras support.
mvh Peetra.
Hade du skrivit det du skrev när du svara på min fråga, hade jag inte behövt undra.
CSS är, som Peetra säger, för mig som är webbutvecklare inte något som har med CS att göra.
/marcus
Nej det var inte det jag menadeSinom skrev:Hej Zynthos!
Vad jag förstår så driver du en egen dedikerad Counter-Strike: Source-server, och är ute efter att dina spelare ska ladda ner next map-banan (.bsp) från ditt forum?
Antagligen för att minska belastningen från din dedikerade server? Hur du gör för att länka detta vet du nog.
Isf skulle jag installerat en Attachment-mod, men vanliga funkar också.
Lägga till .bsp-extension, samt göra en egen grupp då förståss som heter just: Counter-Strike: Source maps. Eller dylikt.
Det kan också vara så att jag inte förstått alls![]()
Men för att göra detta så:
ACP > Posting:Hugs
- Manage extension groups - Lägg till egen grupp
Manage extensions - Lägg till bsp till den nya gruppen (utan . före filnamnet)
Ah okej. Då förstår jag bättreZynthos skrev:
Nej det var inte det jag menadeEn sådan har jag redan och det är ett flertal personer som har laddat ner därifrån. Vad jag menade var att sidan kunde hålla .bsp:n och direkt ladda hem den till klienterna via sv_downloadurl. Men jag har hittat en kille på fpsb som ger ut gratis platser för att gör det här möjligt. Tack ändå
Skönt å höra att det löste sej!
Hugs