Banner

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem
Svar: 0

Banner

Inlägg av Zynthos »

Jag läste tidigare en guide om hur man gjorde för att få in banners, men det var mycket jag inte förstod! T.ex så beskrevs det ACP > Allmänt > Säkerhetsinställningar, men jag har inget som heter "Säkerhetsinställningar" där. Bara foruminställningar och Reg. Inställningar. Så det vore bra om jag fick en grundligare genomgång om hur man gjorde för att få in en banner på sidan av forumet.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Banner

Inlägg av Peetra »

jag har inget som heter "Säkerhetsinställningar"
Hej där nattugglan. :D

Det låter ju skumt. Det ligger fjärde längst ner, om man inte stängt av det.

Var ligger ditt forum, har du själv installerat det? Lagt in MODdar?

hälsn. Peetra.
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

4:e längst ner för mig är "Moderatorlogg" eller "Signaturinställningar" beroende på hur man ser det. Eller är det så att jag är på helt fel ställe? Ursäkta för min dumhet. :oops:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Var ligger ditt forum?
Har du själv installerat det?

Har du modifierat ditt forum eller gjort andra ändringar, som kan påverka? T.ex meckande i ACP:s MODULHANTERING kan röra till placeringarna.
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

Peetra skrev:Var ligger ditt forum?
Har du själv installerat det?

Har du modifierat ditt forum eller gjort andra ändringar, som kan påverka? T.ex meckande i ACP:s MODULHANTERING kan röra till placeringarna.
Forumet är www.dsbforum.ownbb.com
Jag har själv skapat det om det är de du menar.

Jag har inte rört något som heter "modulhantering". Förövrigt, vart finns den så jag kan checka för säkerhets skull?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vi kan tyvärr inte hjälpa dig här, då ditt forum innehåller förändringar av tredje part. Vi kan endast hjälpa till med forum som är installerade med rena filer från http://phpbb.com, som supportsökaren själv har kontroll över. Tjänsten du använder dig av är mig okänd, men jag antar att du fyllt i ett formulär och fått ditt forum, utan att behöva bekymra dig om varken databas eller webbhotell. Då har du alltså ett forum, som tjänsteleverantörens automatik installerat och inte du själv. Sådana platser slår nästan jämt av modulhanteringen för att skydda sina kunder mot drullemisstag, man kan nämligen låsa bort funktioner via den oåterkalleligt, om man har lite otur. I ett vanligt phpbbforum finns den under fliken SYSTEM.

Du bör söka hjälp via http://www.ownforum.org/contact.hs eller http://support.ownbb.com/
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

Jag skrev till supporten som du sa och beskrev problemet. Som svar fick jag: "You can add banners, for us this is no problem." Så det var inte till någon vidare hjälp. :(
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du får omformulera din fråga åt dem eller skaffa dig ett forumsystem som vi kan hjälpa till med.
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

Hur gör jag för att ni ska kunna hjälpa mig? Så länge det inte handlar om att göra ett helt nytt forum då alla medlemmar o poster raderas så gör jag det till 100%. Jag vill så gärna ha reklam på forumet.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Vilken guide är det du hänvisar till i första inlägget i denna tråd?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Zynthos skrev:Hur gör jag för att ni ska kunna hjälpa mig? Så länge det inte handlar om att göra ett helt nytt forum då alla medlemmar o poster raderas så gör jag det till 100%. Jag vill så gärna ha reklam på forumet.
Jag vet inte vad du skrev till supporten när du fick det där svaret, men prova att fråga dem:

"Hur lägger jag till egen reklam på mitt forum?" (eller översatt till lämpligt språk)

Om de svarar på det, så är det full möjligt att du inte behöver tappa användare och/eller inlägg.

För att vi ska kunna hjälpa dig*:
  • Skaffa en server att lägga ditt forum på, t.ex. ett webbhotell. Minimikrav: PHP, MySQL (av rätt versioner, men det blir nog inget problem.
  • Ladda hem phpBB3.0.x + önskade språkpaket.
  • Packa upp, ladda upp på servern, besöka ditt forum för att starta installationen. Kräver uppgifter om din databas.
  • Byt sedan ut databasen mot den som du fått som backup från nuvarande forum.
  • Ladda upp filer som är "unika för ert nuvarande forum", t.ex. avatarer, uppladdade filer (bilagor till inlägg).
* = Bygger på att du får en backup från nuvarande forum's databas och filer. Utan det, så har du ett helt tomt forum igen.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

Holger skrev:Vilken guide är det du hänvisar till i första inlägget i denna tråd?
"Roterande banners" av Kjell i Teman och Design.
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

Marcus skrev:
Zynthos skrev:Hur gör jag för att ni ska kunna hjälpa mig? Så länge det inte handlar om att göra ett helt nytt forum då alla medlemmar o poster raderas så gör jag det till 100%. Jag vill så gärna ha reklam på forumet.
Jag vet inte vad du skrev till supporten när du fick det där svaret, men prova att fråga dem:

"Hur lägger jag till egen reklam på mitt forum?" (eller översatt till lämpligt språk)

Om de svarar på det, så är det full möjligt att du inte behöver tappa användare och/eller inlägg.

För att vi ska kunna hjälpa dig*:
  • Skaffa en server att lägga ditt forum på, t.ex. ett webbhotell. Minimikrav: PHP, MySQL (av rätt versioner, men det blir nog inget problem.
  • Ladda hem phpBB3.0.x + önskade språkpaket.
  • Packa upp, ladda upp på servern, besöka ditt forum för att starta installationen. Kräver uppgifter om din databas.
  • Byt sedan ut databasen mot den som du fått som backup från nuvarande forum.
  • Ladda upp filer som är "unika för ert nuvarande forum", t.ex. avatarer, uppladdade filer (bilagor till inlägg).
* = Bygger på att du får en backup från nuvarande forum's databas och filer. Utan det, så har du ett helt tomt forum igen.

/marcus
Det där lät inte enkelt men jag ska försöka. :roll:
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Zynthos skrev:
Holger skrev:Vilken guide är det du hänvisar till i första inlägget i denna tråd?
Jag antar att du inte ens kan göra detta hos din forumvärd:
Skapa ett bibliotek under forumroten som heter banners
Så det är ingen mening att kolla vidare med dem.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Zynthos
Medlem
Medlem

Inlägg av Zynthos »

Holger skrev:
Zynthos skrev:
Jag antar att du inte ens kan göra detta hos din forumvärd:
Skapa ett bibliotek under forumroten som heter banners
Så det är ingen mening att kolla vidare med dem.
Så du menar att det inte finns någon chans för mig att få banners?
Skriv svar