Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag förstår inte alls hur jag ska installera phpBB, eller var jag ska göra det. Jag har en databas men vet inte hur jag ska använda den heller är det någon som kan förklara, eller kanske länka till en guide som är relativt lätt att förstå?
Du behöver inte just nu förstå själva databasen etc... men det du måste känna till är vilka uppgifter du har till din databas, så som id, lösenord och plats, det är nästan det första installationen frågar efter, sedan ska du skapa ett adminkonto som du också får en fråga om, det är inte svårare än att registrera sig här.