Fel i ACP + om titel

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Hjärnröta
Medlem
Medlem
Svar: 0

Fel i ACP + om titel

Inlägg av Hjärnröta »

När jag klickar på "Hantera titlar" i ACP, så får jag bara

Kod: Markera allt

det g[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/acp/posting.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/acp/posting.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/acp/posting.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/sv/acp/posting.php:1)
Detsamma händer på andra saker i ACP.

Jag har inte rört filerna posting.php eller index.php.

Vad är felet och vad ska jag göra?

Jag undrar också följande:
Jag har satt upp ett forum åt en annan. Vi är båda Admin, men jag står som site admin i titeln, men inte den andra som egentligen äger forumet. Jag har inte gett några titlar alls, bara gett oss samma behörigheter. Vad beror det på att jag får titel men inte den andra, och hur ändrar jag? (Jag gissar under "Hantera titlar" vilket ni förstår att jag har försökt eftersom jag upptäckte felet ovan.)
Hjärnröta
Medlem
Medlem

Re: Fel i ACP + om titel

Inlägg av Hjärnröta »

Jaha, nu när jag kollade på filen, så ser jag att de där "det g" står före första php-taggen. Borde ha öppnat den filen innan jag skrev.

Tog bort det och nu fungerar det.

Men jag undrar förstås hur dessa bokstäver jag kommit dit. Jag har inte rört denna fil, än mindre redigerat + sparat + ftp-at upp.

Har ni hört om någon annan som haft exakt samma?

Jag har också nu kunnat ge titel till den andra personen, sedan jag fick tillgång till titelhanteringen.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det är mitt fel. Du har råkat få ner en översättning, som innehöll felet.

Den var inte uppe på phpbb.com nån längre stund, så jag tycker du ska fylla i en lottokupong också! :D
Hjärnröta
Medlem
Medlem

Inlägg av Hjärnröta »

Peetra skrev:Det är mitt fel. Du har råkat få ner en översättning, som innehöll felet.

Den var inte uppe på phpbb.com nån längre stund, så jag tycker du ska fylla i en lottokupong också! :D
Typiskt att man ska "vinna" när det inte var något bra ^_^ Tur att jag fann felet fort i alla fall.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

Ang andra adminen:

Gå in på ACP och välj "Användare och grupper" skriv ner användarens namn på fältet nedan och klicka på skicka
på nästa sida ska det stå en rad där det står grundare: välj Ja.
nu har den andra användaren exakt samma behörigheter som du har.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Hjärnröta
Medlem
Medlem

Inlägg av Hjärnröta »

.:ADDE:. skrev:Ang andra adminen:

Gå in på ACP och välj "Användare och grupper" skriv ner användarens namn på fältet nedan och klicka på skicka
på nästa sida ska det stå en rad där det står grundare: välj Ja.
nu har den andra användaren exakt samma behörigheter som du har.
Den var redan grundare, det var bara titeln som saknades, men det ordnade sig ju nu när jag till slut fick se vad som stod på användare och grupper-sidan :)
Skriv svar