Är det möjligt att modifiera kontrollpanelen?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Är det möjligt att modifiera kontrollpanelen?
Jag är medlem i en förening där jag också är webbansvarig. Sedan ett tag tillbaka har vi haft ett lösenordsskyddat medlemsforum där föreningens medlemmar ska kunna diskutera. Nu är det så att kassören har frågat mig om det är möjligt att på något sätt kunna visa medlemmarna om de betalt in medlemsavgiften eller ej.
Min första tanke som poppa upp var då att man kanske kunde göra en separat flik under varje medlems kontrollpanel där man skulle kunna se om årets årsavgift är betald eller ej. Dock har jag inte lyckats hitta ett sätt att genomföra detta på.
Vet någon här om det går att göra en sådan sida? Tanken är alltså att man bara kan se om ens egen medlemsavgift är inbetald (förutsatt att man är inloggad). Helst ska gärna kassören kunna bli tilldelad rättigheten att justera detta hos medlemmarna också så allt slipper gå via mig.
Om någon har en idé eller lösning, tack!
Vänliga hälsningar,
Jonas Lindblad
Anledning: Tog bort mailadressen för spam risken....
Re: Är det möjligt att modifiera kontrollpanelen?
Maila??? varför inte svara här, det är ju ett forum för att svara i
Jag tar bort din mailadress så slipper du en massa konstiga mail.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Medlemsavgift år 2010: Betald/Ej betald
Kan inte också övriga medlemmar se profilfälten?
Man kan dölja så informationen bara syns för er och användaren eller alla under ACP -> Belastningsinställningar.
Prova ett fält och se om det kan vara något för er...
Jag är nämligen också ute efter ett sånt fält.
Å där kan man skriva många gosakerPeetra skrev:Man kan även använda användaranteckningar för detta ändamål.
Detta kan man ju använda specialranker till.jonlin skrev:Nu är det så att kassören har frågat mig om det är möjligt att på något sätt kunna visa medlemmarna om de betalt in medlemsavgiften eller ej.
Medlem har betalat = medlem tilldelas specialrank med motsvarande benämning.
Eller använd en grupp till detta.
Betalande medlemmar läggs till i en ny grupp.
Ingen support via PM!