Jag kan inte finna var jag kan ändra texten i avtalet som ny medlem godkänner. Trodde det fanns i språkpaketet, ucp-filen, men finner den ej.
Tacksam för hjälp.
/Sven-Erik
Anledningen till att jag önskar ändra texten något är att jag vill anpassa den med vår förenings namn samt hänvisa till de särskilda forumregler som vi har etc.
det här avtalet skrevs av teamet av phpBB, och översattes av peetra.
det finns tydligen en särskild anledning till varför det står som det gör.
jag vet att man kan ändra på det, men inte hur... men det rekommenderar jag inte.
skapa en global tråd där reglerna finns i. jag rekommenderar att användaravtalet även ska stå där i.
men jag är ju inte i supportgruppen (än) så vi får se vad kjell eller marcus eller någon annan säger om denna ärende.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
Man får ändra det hur mycket man vill, då phpbb är utgivet under GNU GENERAL PUBLIC LICENSE, det enda vi och phpbb.com är petiga med är att det inte erbjuds någon support om man tar bort länken till phpbb.com längst ner på sidan.
Avtalet du letar efter ska nog finnas i början av filen <root>/language/sv/ucp.php