Nytt personligt meddelande-mail

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ottosson
Medlem
Medlem
Svar: 0

Nytt personligt meddelande-mail

Inlägg av ottosson »

När man får mail från forumet ang nytt personligt meddelande, kan man då ställa in någonstans vad det ska stå att det är ifrån, för nu använder jag en mailadress, admin@rxxxx.se och då står det att mailet är från admin... Jag skulle gärna ändra det så det står "RCbash forum", eller vad det nu ska stå. Är det möjligtvis i mailens inställningar jag får ändra på det, eller finns det i acp?
Senast redigerad av Kjell den 2009-11-04 16:32, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ändrade så att inte mailadressen syns här i forumet, vem vill ha spam ;)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Nytt personligt meddelande-mail

Inlägg av Kjell »

Du har inställningar i forumet vem som är avsändare m.m. men om du vill ändra mer i själva mailet så måste du redigera filerna under <forumrot>/language/sv/email
Filerna ska sparas i formatet UTF8 utan BOM. (notepad ++ klarar av det)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
ottosson
Medlem
Medlem

Inlägg av ottosson »

Okej, nja jag tror nog att det räcker med att ändra i ACP. Vart hittar man dessa inställningar? Har hittat något, men vet inte om jag har hittat rätt...
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Under E-postinställningar hittar du det och för att ändra mer så måste du göra som jag skrev ovanför.
ottosson
Medlem
Medlem

Inlägg av ottosson »

mail.jpg
mail.jpg (11.66 KiB) Visad 4102 gånger
Är det öht möjligt att ändra där det står "admin" någonstans i ACP till på samma sätt som "Studio forum" har? För jag hittar det inte under E-postinställningarna.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det där är UserID och det sätt jag kommer på är att ändra namnet från Admin till vad du nu vill, se under Användaradministration och välj Admin för att ändra namnet.
Skriv svar