forum-problem...

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Tosseboll
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

forum-problem...

Inlägg av Tosseboll »

Hej

Jag ett forum på en sida, där jag inte kunde lägga upp ämnen så de syntes.
Jag tänkte jag skulle testa att ta bort forum-mappen, och sen installera om, men det gick inte....
Hur ska jag göra? Kan jag kopiera ett forum från en annan sida jag har? :s

Tack på förhand. :-)
/Thomas
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Svar: 0

Re: forum-problem...

Inlägg av Peetra »

Ja, man kan ta filerna med ftp från ett annat forum och importera databasen via phpMyAdmin och sen tömma bort allt onödigt ur databasen för att göra det till ett "nytt" forum. Det gamla (kategorier, trådar och användare) kan man ju ta bort/ ändra via MCP och ACP ifall man inte vill in och rota runt i databasen. Att göra så känns ändå som att hämta vatten från andra sidan.

Du säger dock att ditt problem är att du vill använda katalogen /forum, men får inte bort den. Kanske du har samma problem som Gustav hade i http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=6548 ?

Ifall du inte har annat än phpBB3-filer i mappen du vill använda, så kan du radera forumets tabeller ur databasen och lägga upp alla fräsha filerna och installera pånytt. Så är problemet med att inte kunna tömma katalogen iallafall ur vägen. :D
Skriv svar