Ändra trådtyp till: Normal Notis Anslag Global

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
botebo
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Ändra trådtyp till: Normal Notis Anslag Global

Inlägg av botebo »

Hittar den inte när jag är i en speciell grupp. ser den i andra...? Jag kan altså inte ändra trådtyp... i en grupp men i andra VARFÖR?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Ändra trådtyp till: Normal Notis Anslag Global

Inlägg av tumba25 »

Jag antar att du med grupp menar kategori?

Det är för att du inte har dom behörigheterna i den kategorin. Eller den användargrupp som användaren tillhör har inte dom rättigheterna.

Du ställer in det via ACP > Användare och grupper > Gruppers kategoribehörigheter.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
botebo
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av botebo »

Kollat det.. men det fungerar inte endå...
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag hänger inte med riktigt.... menar du som moderator, rulllistan nere till höger eller menar du som skapare av en tråd?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Man ska vara med i gruppen globala moderatorer (utan att den är mixtrad med) för att det ska gå smärtfritt på hela forumet, annars är det in och stöka med behörigheterna igen. :D

Att kunna posta anslag är för övrigt en användarbehörighet och inte en modereringsbehörighet, som man ju enkelt skulle ha trott. :) Den är som standard avslagen för vanliga användare men påslagen för globala moderatorer och standardmoderatorer för kategorier också. :)

Peetra.
Användarens profilbild
Dale
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Dale »

Jag fick lägga in Fullständig åtkomst Globala moderatorer [Kategoribehörigheter]. Vet iofs inte om de var bra eler dåligt me de funkar hos mig iaf.
Dale
Skriv svar