Email leverantör som tillåter Massmail?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Email leverantör som tillåter Massmail?
Jag har en binero webmail och har snackat med dom angående mass mail, dom har tydligen blivit reporterat som spammer på Hotmail, Gmail och Yahoo och har även gräns på utgående mail.
Jag frågade även min internet leverantör och då hande dom gräns på max 20 mail utgående.
Jag kollade även Gmail och det finns några guider som visar hur man får igång SMTP med phpbb, jag har gjort precis som guiderna men inget vidare.
Jag har en forum som just nu är inställt på öppen registrering.
Vilket gör att massa håller på att registrera sig om och om igen.
Försöker göra så när en ny medlem reggar sig ska få en aktivering länk.
Hoppas på ett snabb svar.
och ja jag vet att det finns massa inlägg om SMTP och hur man får igång det, men jah har aldrig lyckas få igång det.
så om du/ni har en guide som verkligen fungerar så tipsa mig.
Re: Email leverantör som tillåter Massmail?
Fungerar eller fungerar inte din epost från forumet? Du skriver i ett annat inlägg att du har "privat host". Kan inte denna host hantera utgående epost, är det du som har den servern, är det egentligen hjälp med serverkonfigurationer du behöver? Kanske dags att fylla i supportmallen, då du verkar behöva personlig hjälp och inte en manual.
Om forumets epost fungerar, så kan du sända i klungor om max 20 och ingen blir sur.
Du kan skriva in någonstans i forumet att man ska kolla sin skräpkorg om man inte får något aktiveringsmeddelande.
Peetra.
Re: Email leverantör som tillåter Massmail?
Och läste någon en gräns på 500 utskick om dagen.