Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag fick lite plötsligt ta över ett mycket aktivt forum som jag med hjälp att support på webhotellet lyckades flytta till en annan server. Nu fungerar inte det att byta avatarer och jag funderar om det har med forumet att göra eller databasen? Det var min första fråga.
Min andra fråga är att vårt forum är inte uppgraderat på länge och jag själv har ingen kunskap hur man gör men är det svårt samt försvinner alla våra trådar och information då? Undrar också om det inte är lika bra att uppdatera till den nyaste versionen direkt istället för att ta 2 först och 3 sedan?
Skulle vilja ha lite guidning hur jag startar
Ni har inte ens någon support på våran gamla version
Du kunde börjat med en bättre rubrik på ditt inlägg.
Avatarerna beror nog på att det är fel filrättigheter så att php inte kan radera dom gamla avatarerna. Öppna <forumroot>/images/avatars/upload/ - katalogen och välj alla filer utom index.htm och .htaccess (punkten i början ska vara där). Sen ändrar du rättigheterna på filerna till 666. Sen kollar du själva katalogen <forumroot>/images/avatars/upload och ser till att det är 777 på den. Du gör det antingen med din FTP-klient eller filhanteraren i hotellets kontrollpanel
Ja, du kan uppgradera och behålla alla inlägg och all annan information. Vad är det för version du har nu?
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/