Användare kan ej posta nya inlägg

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
ulricah
Medlem
Medlem
Svar: 0

Användare kan ej posta nya inlägg

Inlägg av ulricah »

Hej svejs!

Nu har jag letat mig igenom halva forumet här och slitit mitt hår och ändå hittar
jag absolut ingen lösning på mitt problem.

Jag har installerat forumet, skapat kategorier och underkategorier och så ser allt fint ut för både admin och reg.användare.
Jag har även ställt in rättigheterna för kategorierna så att alla har "alla JA".. men ändå finns ingen knapp för att posta nytt inlägg.

Jag blir nog halvt förtvivlad snart för hur jag än gör så får jag ingen knapp.. :?
Är det någon som har något litet tips för mig?!

Stort TACK på förhand!!
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Användare kan ej posta nya inlägg

Inlägg av Marcus »

Har du installerat bildpaketet för svenska?

För jag gissar att du har installerat svenska språkpaketet, men för varje stil du använder måste du har ett bildpaket för svenska.

För proSilver och subSilver2 finns dessa att hämta på samma ställer som det svenska språkpaketet (http://www.phpbb.com), för övriga stilar så hänvisar vi till stilutvecklaren och/eller att använda de engelska bilderna för stilen i fråga.

/marcus

PS!
Om du använder vår supportfrågemall hade jag inte behövt gissa på att felet ev. är ovanstående... men det är ett vanligt fel så jag gissar ändå på det. Men är felet ett annat så var det synd att gissat... ;)
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
ulricah
Medlem
Medlem

Inlägg av ulricah »

Stort TACK, det verkar vara mitt fel förmodligen.
Jag ber om ursäkt att jag inte använde mig av supportmallen, det lovar jag att göra nästa gång.

Vet du möjligen hur man ställer in forumet för att använda sig av det engelska bildpaketet?
Jag har laddat hem temat AVALON ifrån phpbb's websajt men finner inget svenskt paket för det temat
och kan mer än väl använda det engelska, men hur aktiverar jag det.

Jag får ett felmeddelande i mina loggar att "bildpaketet saknar sv översättning" så det verkar
vara detta som ska rättas till.

Stort TACK på förhand.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Kopiera mappen "en" till "sv" i stilmallens mapp.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
ulricah
Medlem
Medlem

Inlägg av ulricah »

Stort stort TACK!!
Skriv svar