Saknar edit knapp i Prosilver Special Edition [delad tråd]

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Trollkjeft
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Saknar edit knapp i Prosilver Special Edition [delad tråd]

Inlägg av Trollkjeft »

Hej, jag upplever precis samma identiska problem på mitt nyupplagda forum. Jag blir helt galen. Har suttit hela dagen utan att lyckas få till det. Har provat med både ett adminkonto och ett nyskapat testanvändarkonto (med respektive behörighetsnivå).

Kan jag också få hjälp...? :roll:

Tack på förhand,

Chrille
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Hjälp med rättigeheterna

Inlägg av tumba25 »

Ja, det kan du säkert om du skapar en ny tråd med din fråga och beskriver problemet så noga som möjligt.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Frylmark
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Frylmark »

Efter lite hjälp via PM av en engelsk moderator i ett utrikesforum fixade det sig för mig så här:

Jag kunde inte se någon "redigera"-knapp under Prosilver Special Edition. Däremot under Prosilver.

Lösning: I admin, gå in på "Stilar" och välj Stilhantering. Klicka för Prosilver Special Edition, välj detaljer, sen under Redigera stil väljer du "prosilver" som alternativ för bildpaket.
pro1.jpg
pro1.jpg (52.58 KiB) Visad 5378 gånger
pro2.jpg
pro2.jpg (42.42 KiB) Visad 5378 gånger
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Nu får ni kasta tomater om ni vill, men den här tråden var från början någon helt annat.... varför inte skapa en ny tråd när ni har en NY fråga?

NI hade med all säkerhet fått ett svar här också :o

[Edit: Har delat en tråd och här är originaltråden http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=5833]
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Frylmark
Ny medlem
Ny medlem

Re: Saknar edit knapp i Prosilver Special Edition [delad tråd]

Inlägg av Frylmark »

Jag vet inte vem det är som kastar tomater här :roll: Kanske postade jag fel, men i min värld bidrar man till andra med problem. Om det stör dig, plocka helt enkelt bort min post.

Jag fick svar i ett engelskt forum, via PM, under den tid det tog för dig att hänvisa till en ny tråd. Det är skillnad på support och support, vet du.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det jag menar är om man har en ny fråga eller en lösning på ett problem som inte har med grundinlägget att göra, då skapar man en egen tråd, och jag kan lova dig Frylmark att ingen blir sur eller besviken för att du vill hjälpa till!

Ang. hur snabb jag personligen är har inget med det här att göra, totalt ovidkommande och du förväntade dig personlig support/service via PM, vilket jag svarade på att du skulle skapa en egen tråd om här i supportforumet om ditt problem.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag kan ta en tomat. Gärna flera, de är dyra såhär på vintern. =P

Jättesnygg förklaring Frylmark! Tack!
Frylmark
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Frylmark »

Tack själv, Peetra :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag tycker att jag ska lägga in ett post scriptum i den här tråden.

Jag fick knapparna att fungera helt på normal väg i prosilver special edition, så bildpaketet, för de som haft strul, har antagligen varit trasigt då.

Peetra.
Skriv svar