Trådikoner endast vid PM

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Hennas
Medlem
Medlem
Svar: 0

Trådikoner endast vid PM

Inlägg av Hennas »

Först och främst: Tack för senast! :P

Nu:
Jag har ett Phpbb 3.0.2 forum som är uppgraderat ifrån ett 2.x forum. I den mer avancerade kontrollpanelen i 3.0.2 versionen så finns ett alternativ under |kontrollpanel --> inlägg --> trådikoner| att använda sig utav en rad olika trådikoner. Jag har 10 stycken förinstallerade ikoner här och som jag tolkar det så ska dessa gå att använda som just ikoner till sina trådar. Mitt problem är att enda gången dessa dyker upp när man använder forumet är när man skall skicka PM till någon. Alltså jag hittar dom ingenstans när man skall starta en ny tråd.

Så nu undrar jag, är det något fel på mitt forum, eller är tolkar jag översättningen fel när symbolerna kallas trådikoner??
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Trådikoner endast vid PM

Inlägg av Kjell »

Har du kollat behörigheterna på gruppen och per forum: Kan använda tråd/inläggsikoner JA/NEJ/ALDRIG
Sätt den på JA.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Hennas
Medlem
Medlem

Inlägg av Hennas »

Oj, det var en djungel i behörighetsavdelningen... Men som jag tolkar det så ska trådikoner vara påslaget på forumet mig inte minst i egenskap av forumgrundare.

En lite skum grejer dyker iofs upp. Jag står både som användare och som administratör när jag kollar under "hantera grupper". Men när jag kollar på användare så står jag som "användarbehörigheter" och detta går inte att ändra?? Kan det vara för att jag även står som forumgrundare kanske??
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Då man skapar en kategori eller i ditt fall, Hennas, blir det till att redigera kategoridetaljerna: Bocka för Ja efter "Aktivera trådikoner:" Det står på nej som standard.

Blir lite OT att ta behörigheterna i denna samma tråd, skapa gärna en ny! (Bra att påpeka det i detta skede, då jag inte riktigt förstår din fråga angående behörigheterna. ;-))

Peetra.
Skriv svar