Installation/databas-problem

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

prome
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Installation/databas-problem

Inlägg av prome »

Jag använde mig av 2.0.10 och raderade allting i www-root mappen. Databasen finns dock kvar. Nu vill jag ha in forumet igen, med den gamla databasen, där alla användare och inlägg finns kvar! Det borde gå att fixa tycker jag men jag har ingen aning om hur.. Tacksam för svar!

MVH
prome
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej!

Först av allt: Gör en backup av databasen!

Sedan borde du kunna installera forumet helt normalt igen. Inlägg och användare borde finnas kvar. Om inte så importerar du den säkrade databasen igen.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
prome
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av prome »

Att jag inte tänkte på det! Lite dumdristigt av mig. Gjorde så och det rullade på.. tills jag skulle importera tillbaka sql-filen i phpmyadmin då den tyckte att sql-filen inte innehöll någon sql-fråga! Vet att det är inte är rätt forum ens för en sådan fråga men det skulle vara väldigt tacksamt om någon satt på informationen och bara kunde berätta hur jag skulle gå tillväga.

Lite tråkigt att lägga in 13000 rader manuellt :)

MVH
prome
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Jag hoppas att du bara gjorde en backup och inte raderade databasen. Egentligen bör den ju vara kvar, eller?

Har du fortfarande tillgång till den gamla DB?

Förresten: det kan hända att sql-filen helt enkelt är för stor! Prova med att öppna den i Anteckningar och importera blockvis.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
prome
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av prome »

Jag importerade databasen till min workstation i en zip-fil. Kunde då göra en installation av phpBB2(inte uppgradera). Men för att kunna göra en installation var jag tvungen att ta bort alla databasrader, gick inte att bara tömma dom, utan var tvungen att droppa dom helt.

Märkte att det var för stort och fick vissa errors, och har redan börjat göra det manuellt, problemt som jag upplevt hitills är att jag har lagt in "posts" och "posts_text" så inläggen borde vara där, men är desvärre inte där.

MVH
prome
Skriv svar