Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag har försökt att ladda upp en del filer på mitt forum. Dom är ca 40Meg stora men det funkar inte.
Är det någon inställning som ska till??
(Jag har ändrat till obegränsat i forumet).
I phpBB3 är det 2Mb och 500 totalt som standard.
I php, har jag för mig att 8Mb är standard.
I Apache, ingen aning
I http eller som jag vill säga det "klient", så har det med tid att göra så som en "time out", dvs, klienten får inte svar i rätt tid.
Det är med allra största sannolikhet PHP som säger nej då ett PHP-script enbart får köras i 2 minuter med standardinställningen, likaså finns en gräns i php.ini för hur stor en uppladdad fil får vara. Att meka med dessa värden för att tillåta stora uppladdningar öppnar upp risken att din sajt utsätts för en DOS-attack (Denial of Service-attack). Det är helt enkelt inte lämpligt att ladda upp filer större än 10-20 MB i webbläsaren utan att man först specialanpassat webbservern (Apache) för att minska risken för sabotage.
Vad måste man göra för att säkra servern? Och hur kan man optimera den för stora uppladdningar?
Intresserar mig för detta eftersom vi laddar stora filer på min sajt med.