Ny templates,men inga ikoner

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
CyrusG
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Ny templates,men inga ikoner

Inlägg av CyrusG »

Har lagt in ett tema som jag fann som en stilren och ögonvänlig.Den avser versionen 3.0.0 så som mitt forum är,men när man har lagt in temat så följer inte ikonerna som avser Ny tråd , citering , ändra , besvara med flera.

Temat passar in helhjärtat,men dock inte dessa ikoner.Dessa forumikoner syns inte.Jag har sökt igenom alla inställningar,men det hjälper dock inte.

Har ni något tips vad man ska och bör göra?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Ny templates,men inga ikoner

Inlägg av Marcus »

Jag antar att du kör svenska. Följde det med svenska bilder till din nya stilmall?

Om inte, och det inte finns att få tag på... kopiera innehållet i mappen "en" under din nya stil, till en mapp "sv" som ligger på samma plats som "en".

Så är problemet löst... frånsett att du har knappar på engelska.

Vi översätter inte knappar åt stiltillverkare, vi sköter bara översättningen av grundsystemet och de stilmallar som ingår i phpBB2 och phpBB3.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
CyrusG
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av CyrusG »

Det medföljer förvisso inga svenska knappar i detta tema.Det är på engelska.Men dessa på engelska kommer ej upp heller.

Om nu den engelska översättningen på knapparna medföljer så är det inga problem att kopierar dessa och dessa blir översatta till svenska.
Men som sagt, även dom engelska knapparna följer inte med.Knapparna ligger med under förhandsgranskning av temat.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Om du väljer att forumet ska vara engelska samtidigt som du har det nya teamat så saknas knapparna?

Kopiera knapparna enligt mitt förslag från mappen "en" till en mapp "sv". Nej, det översätts inte "automatisk"... eller tolkat jag ditt svarsinlägg tokigt?

Glöm inte att tömma forumets cache, alltså inte din webbläsares cache.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar