Få grupper att hamna i teamen?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem
Svar: 0

Få grupper att hamna i teamen?

Inlägg av Kimpan24 »

Hejsan, försökte få hjälp med det här i ett annat ämne, men antar att jag får skapa ett nytt ämne.

Det är så att jag vill ha mina grupper med bland teamen, alltså där man kan klicka för att se administratörer och globala moderatorer.

Jag bad om detta hjälpen innan, men det verkade som om ingen fattade vad jag menade, så jag tar detta steg för steg med hjälp av bilder.

1. Jag går till Administrationspanel -> Användare och Grupper -> Hantera grupper -> och där skapar jag en ny grupp som kallar sig "pixlare" säger vi.

Bild

2. Jag lägger in de användare som skall vara med i gruppen pixlare och nu när jag fått en hel del användare in där, så vill jag ha upp den gruppen vid teamen, alltså där Administratörerna och Moderatorerna finns.

Bild

3. Jag ser att jag inte kan lägga upp gruppen där och börjar kolla bland alla koder, men hitta inte ett skit.

4. Det är nu som jag är här, går det ens fixa in grupperna till teamen och hur fixar man det isåfall?
Bild
Kwaa
Medlem
Medlem

Re: Få grupper att hamna i teamen?

Inlägg av Kwaa »

Jag vet inte alla lösningar, men den jag känner till är iaf att man ger "pixlare" grupper rättigheter till någon kategori eller ger den moderator funktioner som inte vanliga medlemmar har.
Ett tips är att skapa en dold kategori, te.x "Crew" som bara "pixalre" och administratörer kan se.

That works for me anyways~! Gl, m8.
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Jeg forstår ikke hvor du har taget screen shots # 2 og # 3. Kan du ikke placere URI'erne hertil herinde anonymiseret, eventuelt?

Du får vist en gruppe i online sektionen nederst på board indekset ved at sætte flueben i boksen ACP => Generel (tab) => Administér grupper => Klik på "Opsætning" ud for gruppen => Vis gruppe i Legend => Sæt flueben i boksen ud for dette og tryk "Skicka".
John Hjorth
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

John Hjorth skrev:Jeg forstår ikke hvor du har taget screen shots # 2 og # 3. Kan du ikke placere URI'erne hertil herinde anonymiseret, eventuelt?

Du får vist en gruppe i online sektionen nederst på board indekset ved at sætte flueben i boksen ACP => Generel (tab) => Administér grupper => Klik på "Opsætning" ud for gruppen => Vis gruppe i Legend => Sæt flueben i boksen ud for dette og tryk "Skicka".
Om du går in på http://forum.habhut.se, bläddra ner lite så ser du att det står "Visa användargrupper".

Jag har gjort så som du beskrivit, så grupperna syns i legend (grupper som jag bytt namnet till), men jag vill även ha dem här legenderna (grupperna) i teamen (Visa användargrupper) också.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Vad är ett team, jo dom som styr och ställer på ett forum, dvs administratörer och moderatorer, att vara med i en grupp=legend är att ha olika rättigheter som användare.
Så om du vill ha med dom i teamet så måste dom minst vara moderatorer. (grupper kan inte vara med)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Vil du have dem på team page uden at de er hverken redaktører eller administratorer?
John Hjorth
Användarens profilbild
Kimpan24
Medlem
Medlem

Inlägg av Kimpan24 »

Kjell skrev:Vad är ett team, jo dom som styr och ställer på ett forum, dvs administratörer och moderatorer, att vara med i en grupp=legend är att ha olika rättigheter som användare.
Så om du vill ha med dom i teamet så måste dom minst vara moderatorer. (grupper kan inte vara med)
Jaha oki, det var bara det jag undrade om det gick ändra eller icke..
Tack för svaret :)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ett litet tips är att ha gruppledaren med som moderator i dina övriga grupper.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar