[url= bla, bla.........i kategorierna, öppna länk i nytt..

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

[url= bla, bla.........i kategorierna, öppna länk i nytt..

Inlägg av M.Anton »

Ska lägga in en länk till en pdf i en av kategorierna, skriver följdaktligen så här

[url =http://Fakta_27817.pdf]klicka här [/url]

Hur skriver jag för att det ska öppnas i ett nytt fönster istället för det aktuella fönstret.
Vill ju inte att dom lämnar forumet?
1DeadlySAMURAI
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av 1DeadlySAMURAI »

enda sättet som jag känner till är att gå till Styles > ditt tema > template > bbcode.html

sök på <!-- BEGIN url -->

då hittar du denna raden: <!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->

efter class="postlink", lägg in ett target="_blank"

då borde det se ut ungefär så här: <!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink" target="_blank">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->
M.Anton
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av M.Anton »

tack men jag får det inte att fungera, tror jag är dum i huvet, har provat massa kombinationer men ingen vill hjälpa.

Så här ser "originalet" ut:

Klicka här!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Men jag tror inte på den lösningen.... vill du att alla som länkar externt ska öppnas i ett nytt fönster?

se här: http://startrekguide.com/forum/f50-tuto ... indow.html

Efter du har utfört vad som står i min tråd på STG, så gör det här sedan.
För prosilver är det.
styles/prosilver/templates/bbcode.html

Sök efter

Kod: Markera allt

<!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->
Ersätt med

Kod: Markera allt

<!-- BEGIN url --><a href="{URL}" class="postlink" target="_blank">{DESCRIPTION}</a><!-- END url -->
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar