Översättning önskas

Frågor kring översättning av phpBB 2.0.x och dess MODdar.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 03:01
Svar: 0
Ort: Örebro
Kontakt:

Översättning önskas

Inlägg av petrify »

Sitter och ändrar en album mods språk filer och hittade även den svenska översättningen men dom har gjort så det blir ? och sen dom 2 nästkommande bokstäverna försvinner automaiskt så man får gissa sig lite fram...

iaf...

engelska:

//
// Clear Cache
//
$lang['Clear_Cache'] = 'Clear Cache';
$lang['Album_clear_cache_confirm'] = 'If you use the Thumbnail Cache feature you must clear your thumbnail cache after changing your thumbnail settings in Album Configuration to make them re-generated.<br /><br /> Do you want to clear them now?';
$lang['Thumbnail_cache_cleared_successfully'] = '<br />Your thumbnail cache has been cleared successfully<br />&nbsp;';

svenska halv översatt av mig...:

//
// Clear Cache
//
$lang['Clear_Cache'] = 'T?ache';
$lang['Album_clear_cache_confirm'] = 'Om du använder Thumbnail Cache, måste du rensa din thumbnail cache efter att ha bytt thumbnail inställningar på album Konfiguration för att återskapa dem.<br /><br /> Vill du t? dem nu';
$lang['Thumbnail_cache_cleared_successfully'] = '<br />Din thumbnail cache har blivit t?lt;br />&';


Det jag fastnar för är clear... clear kan juh betydda massa saker och jag fattar inte vad thumbnail är så kan nån vara schysst och översätta snutten till mig vore jag tacksam!
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 03:01
Svar: 0
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Översättning önskas

Inlägg av petrify »

Sen undrar jag om det här med länkningen det står %sHERE%s men när jag skriver här istället för here så åker liksom länken ihop med andra raden... det blir hel knasigt... varför blir det så?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 169
Blev medlem: 2004-03-23 17:20
Svar: 0
Ort: Lund

Inlägg av elis »

Du verkar ha probem med teckenkodningen. Ladda du upp filerna som Unicode eller använder du Mac?

I vilket fall ska du spara filerna i ISO 8859-1, eller använda ett ftp-progam som koverterar dem till ISO 8859-1 när du skickar upp dem till servern.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: 2004-04-18 03:01
Svar: 0
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av petrify »

elis skrev:Du verkar ha probem med teckenkodningen. Ladda du upp filerna som Unicode eller använder du Mac?

I vilket fall ska du spara filerna i ISO 8859-1, eller använda ett ftp-progam som koverterar dem till ISO 8859-1 när du skickar upp dem till servern.

Det fanns inga filer... Var tvungen att ta det från forumet där dom lagt in dom så och alla åäö var fyrkantiga rutor redan där...
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst