custom_profile_fields_1.2.0

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

nedjo
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

custom_profile_fields_1.2.0

Inlägg av nedjo »

Hej

Jag ville ha ett sätt att lägga fler fält under profile så medlemmarna kan skriva sina adress och tel uppgifter.

Jag fick tipps på detta forum att att ladda ner ovan angivna programmet. Tyvärr lyckade jag inte. Jag är inte kunnig på php.
Jag skulle uppskatta mycket om någon tog sig tid att förklara hur jag kan fixa detta.

Forumet på hemsidan har jag under en map som jag kallade FORUM och är under roten på hemsidan.

Vänligen
N
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hejsa nedjo,

Du har to muligheder :

1 Få MODet til at virke ved at kontrollere, at du har foretaget alle MOD instruktioner korrekt.
2 Afinstallere MODet igen.

Ad 1. : Prøv at gennemgå samtlige foretagne filændringer i dine modificerede filer endnu en gang ved sammenholdelse med instruktionerne i MODet. Hvilke(n) fileditor(er) bruger du til dette arbejde?

ad 2 : Det kommer an på hvor langt du er nået nmed MOD installationen hvordan dette gøres, så en konkret besvarelse af dette kræver yderligere oplysninger fra dig.
John Hjorth
nedjo
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av nedjo »

Hej John

Tack för ditt svar.

Jag har nu lyckats att installera MOD-et men den uppträder inte som det ska.
Den nya fälten som jag anger kommer upp i profilet med möjlighet att fylla i dem men sedan när man har sparat och återgått till medlemslistan eller kollar en anv.profil så syns inget och texten man skrivit har försvunnit.

Jag vet inte vad som är felet? är det någon som har en aning?
Jag bockar i rutan för att fälte ska vara viewable för andra användare.

Hälsningar
Nedjo
Användarens profilbild
John Hjorth
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av John Hjorth »

Hejsa Nedjo,

Det er sandsynligvis tale om, at der skal foretages nogle justeringer i nogle templatefiler for at få de pågældende informationer frem de pågældende steder på boardet, afhængig af hvordan MODet er konstrueret.
John Hjorth
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Har själv haft problem med just den... har för mig att beskrivningen på ett ställe pekar ut ett ställe för redigering. Men det finns två mycket snarlika ställen ifilen, och jag hade inte sett skillnaden och redigerat på fel ställe.

T.o.m. en garvad phpBB-nörd som jag gjorde fel, så det är inte omöjligt att du gjort samma fel.

Beteendet som du beskriver stämmer i vart fall med det som jag fick när jag gjorde det felet.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
nedjo
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av nedjo »

Hej Marcus

Hur kan man avhjälpa detta? Kan du specifisera mer var felet är och hur jag kan gå till väga?

Tackar för svar.

(det var förresten du som rekomenderade denna MOD-en)
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Sitter inte hemma just nu, så jag har det inte framför mig... så jag måste få återkomma med specifikt var det var jag själv lyckades tolka MOD-instruktionen fel.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar