Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Daniel451
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av Daniel451 »

Kan man ändra avatargalleriet? Jag har egna filer (http://wtp.egetforum.se/images/wtp/files) och skulle vilja ha de som avatarer.. Går det på något sätt? Likadant är det ett problem med signaturerna.. Jag har att man får använda signaturer med det finns inget ställe att ändra den på.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Vet inte, du har ingen egen phpBB-installation, du måste kontakta egetforum.se:s supportfolk och fråga.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Daniel451
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Daniel451 »

Nu går det inte att byta logo heller :(
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Det är väl så här:

När man har ett forum via t.ex. "egetforum.se" eller liknande, så har alla samma filer och om man vill ändra på t.ex. en fil så går inte det... för filerna är gemensamma, och de skulle påverka alla som använder systemet. Och det vill ju ingen.

Skulle i och för sig kunna hända att dessa "gratisforum" erbjuder en lösning för just logos m.m.

Sedan är det väl bara databasen som man har en "egen". Men inte 17 kommer du åt den så smidigt om det skulle bli fel i den... då är det helkört.

Råd: Skaffa riktigt webbhotell, och installera phpBB själv eller anlita någon som kan (inga namn, men det finns en och annan här som kan anlitas... för en liten eller stor peng).

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Daniel451
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Daniel451 »

Både signaturerna och logon funkar nu :D Men går det att få någon annan storlek på reklamen där uppe? Den gör att vänstra bordern inte syns helt utan den blir smalare än högra.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Ursäkta om jag är lite rak nu... men har du förstått att egetforum.se inte kör phpBB som vi har koll på hur det fungerar.

De har gjort sitt phpBB annorlunda, och medger inte samma möjligheter att ändra på phpBB som vanligt phpBB.

Reklam ingår t.ex. över huvudtaget inte i en normal phpBB-installation.

Så vill du ändra på den reklamen får du be dem på egetforum.se att gör det...

Vi har ingen koppling till egetforum.se alls.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Daniel451
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Daniel451 »

Okej.. det visste jag inte :oops: sorry att jag besvärade
Skriv svar