Problem med templates! HJÄLP!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Problem med templates! HJÄLP!
Har precis lagt upp mit forum och allt fungerade fint. Skulle sedan göra en egen template. Ska väl säga att jag inte har några vidare kunskaper i php. Gjorde följande:
1. Kopierade subSilver-mappen o döpte om den till "Res1"
2. I Administrationspanelen la jag till en style för Res1 som jag kallade ResA.
3. När denna var ditlagd sa programmet till mig att ändra något i "theme_info.cfg" (tror jag det var, men nu börjar jag tveka...). Stod något om att ändra dess inställning till "Read".
4. Gick in i mitt FTP-program o högerklickade på "theme_info.cfg" som låg i mappen "Res1" under templates. Valde attributes och där kunde man ställa in "Owner Permission" / "Group Permission" eller "Public Permission" vad det gäller Read/Write/Executive. Provade att ställa in alla på read men det var nog en felaktig chansning.
5. Felmeddelande på forumet blir:
phpBB : Critical Error
Could not open res1 template config file
DEBUG MODE
Line : 503
File : functions.php
Vad ska jag göra? Kommer varkens in i Admin-panelen eller på forumet, är helt låst. Måste jag ominstallera allt igen eller?
Är som sagt väldigt okunnig inom php...Men otroligt tacksam för svar!!!
/Niklas Johansson
kan du ställa in siffror så prova 744
(dvs owner har alla, resten har bara Executive och Read)
tror du ska ta en titt här:
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=13
de funkar, men...
bilderna verkar dock inte fungera. har lagt in "lang_swedish" i min mapp med bilderna i. Om man kollar på egenskaper för den bilden som inte visas så ser man sökvägen till den mapp o bild som jag redan har uppe, vilket är konstigt. vet inte om den ej får åtkomst till den?
/nybörjaren NIklas
Re: de funkar, men...
Den finns risk för att du måset gå in och ändra sökvägen manuellt i alla dina .tpl filer under mappen [forum_root]/templates/Res1/niklasjo skrev:tack så mkt! nu funkar det! men....
bilderna verkar dock inte fungera. har lagt in "lang_swedish" i min mapp med bilderna i. Om man kollar på egenskaper för den bilden som inte visas så ser man sökvägen till den mapp o bild som jag redan har uppe, vilket är konstigt. vet inte om den ej får åtkomst till den?
/nybörjaren NIklas
Tex. overall_header.tpl
rad 62
background-image: url(templates/SubSilver/images/{T_TH_CLASS3});
Där får du helt enkelt ändra SubSilver till Res1
Hoppas detta hjälper.
[edit]Ny som man är på denna bräda så kikade jag inte runt bland alla trådar innan jag gjorde ett inlägg.
Här har du en perfekt how-to du kan följa om du ska göra ett eget tema. Det står även vilka .tpl filer du måste ändra sökvägen på för att peka mott rätt bilder. = att inte peka mot dom vanliga SubSilver bilderna.
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=19
[/edit]

.::There's No Such Thing As a Stupid Question, Only Stupid People::.: