Problem med templates! HJÄLP!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

niklasjo
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med templates! HJÄLP!

Inlägg av niklasjo »

Hej!

Har precis lagt upp mit forum och allt fungerade fint. Skulle sedan göra en egen template. Ska väl säga att jag inte har några vidare kunskaper i php. Gjorde följande:

1. Kopierade subSilver-mappen o döpte om den till "Res1"
2. I Administrationspanelen la jag till en style för Res1 som jag kallade ResA.
3. När denna var ditlagd sa programmet till mig att ändra något i "theme_info.cfg" (tror jag det var, men nu börjar jag tveka...). Stod något om att ändra dess inställning till "Read".
4. Gick in i mitt FTP-program o högerklickade på "theme_info.cfg" som låg i mappen "Res1" under templates. Valde attributes och där kunde man ställa in "Owner Permission" / "Group Permission" eller "Public Permission" vad det gäller Read/Write/Executive. Provade att ställa in alla på read men det var nog en felaktig chansning.

5. Felmeddelande på forumet blir:
phpBB : Critical Error

Could not open res1 template config file

DEBUG MODE

Line : 503
File : functions.php

Vad ska jag göra? Kommer varkens in i Admin-panelen eller på forumet, är helt låst. Måste jag ominstallera allt igen eller?
Är som sagt väldigt okunnig inom php...Men otroligt tacksam för svar!!!

/Niklas Johansson
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

kolla så det finns fil som heter Res1.cfg (troligen heter den subsilver.cfg eller finns inte)

du behöver en sådan för att det ska fungera...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
niklasjo
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av niklasjo »

hej!
tacl för ditt snabba svar!
Provade att göra det men det funkade ändå inte... Vad ska jag göra? Kan det vara ngt med det jag ändrade i FTP?
desperat...
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

tror jag inte...
kan du ställa in siffror så prova 744
(dvs owner har alla, resten har bara Executive och Read)

tror du ska ta en titt här:
http://www.phpbb.com/kb/article.php?article_id=13
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
niklasjo
Ny medlem
Ny medlem

de funkar, men...

Inlägg av niklasjo »

tack så mkt! nu funkar det! men....
bilderna verkar dock inte fungera. har lagt in "lang_swedish" i min mapp med bilderna i. Om man kollar på egenskaper för den bilden som inte visas så ser man sökvägen till den mapp o bild som jag redan har uppe, vilket är konstigt. vet inte om den ej får åtkomst till den?

/nybörjaren NIklas
xepT
Ny medlem
Ny medlem

Re: de funkar, men...

Inlägg av xepT »

niklasjo skrev:tack så mkt! nu funkar det! men....
bilderna verkar dock inte fungera. har lagt in "lang_swedish" i min mapp med bilderna i. Om man kollar på egenskaper för den bilden som inte visas så ser man sökvägen till den mapp o bild som jag redan har uppe, vilket är konstigt. vet inte om den ej får åtkomst till den?

/nybörjaren NIklas
Den finns risk för att du måset gå in och ändra sökvägen manuellt i alla dina .tpl filer under mappen [forum_root]/templates/Res1/
Tex. overall_header.tpl
rad 62
background-image: url(templates/SubSilver/images/{T_TH_CLASS3});
Där får du helt enkelt ändra SubSilver till Res1

Hoppas detta hjälper.

[edit]Ny som man är på denna bräda så kikade jag inte runt bland alla trådar innan jag gjorde ett inlägg.
Här har du en perfekt how-to du kan följa om du ska göra ett eget tema. Det står även vilka .tpl filer du måste ändra sökvägen på för att peka mott rätt bilder. = att inte peka mot dom vanliga SubSilver bilderna.
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=19
[/edit]
Bild
.::There's No Such Thing As a Stupid Question, Only Stupid People::.:
Skriv svar